تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2022
16:17 چهارشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135760

آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ICT در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان

 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ICT در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.
 
به گزارش  پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان گفت: آزمایشگاه‌های نوری، امنیتی و فناوری اطلاعات مناسبی داریم که آماده ایم آن را برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، در اختیارشان قرار دهیم.
 
وی افزود: ما همکاری بسیار خوبی با شرکت‌های دانش بنیان داشته ایم و یکی از مهمترین مشکلات این شرکت‌ها در مسیر توسعه، این است که نیازمند زیرساخت‌های فنی و آزمایشگاهی لازم برای ادامه فعالیت هستند و تهیه این آزمایشگاه‌ها برای آن‌ها هزینه زیادی دارد که شاید در برخی محصولات به چند ده میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی نیاز داشته باشند و معمولاً این هزینه‌ها از توان شرکت‌های دانش بنیان خارج است.
 
وی گفت: علاوه بر این، زیرساخت‌های خوبی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است و ما می‌توانیم آزمایشگاه‌های این پژوهشگاه را که امکانات بسیار مناسبی دارد در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم تا بتوانند شرکت‌هایشان را از این طریق توسعه دهند.
 
یزدانیان افزود: علاوه بر این، مستندات و داده‌های علمی بسیار وزینی در پژوهشگاه داریم که مرکز اسناد و پژوهش پژوهشگاه آن را نگهداری می‌کند و استانداردهای خوبی در آنجا تدوین شده است و آمادگی داریم آن را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.
 
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پژوهشگاه یک سری نمونه‌های کیفی هم داریم که خروجی طرح‌های ما است که به محصولات تبدیل شده است و برای اینکه این محصولات به نمونه‌های مهندسی تبدیل و وارد بازار شوند آمادگی انتقال دانش فنی آن به شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.