اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 11, 2022
17:06 چهارشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135768

اختلال و قطعی اینترنت در خوزستان /وزیر کشور قطع اینترنت در خوزستان را رد کرد

 
اینترنت در برخی شهر‌های خوزستان با قطعی و اختلال همراه است. برخی از کاربران در شهرهای مختلف خوزستان از قطع کامل اینترنت موبایل و اختلال در اینترنت ثابت خبر می‌دهند.
 
از روز جمعه ظهر ۱۶ اردیبهشت بسیاری از کاربران خوزستان در شبکه‌های اجتماعی و در بخش دیدگاه‌های زومیت از قطع اینترنت و اختلال‌های شدید در سرویس اینترنت خود خبر می‌دهند. پیگیری‌های زومیت نشان می‌دهد که در چند روز اخیر در شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهواز، ایذه، سوسنگرد، حمیدیه و آبادان کاربران اپراتورهای موبایل از جمله ایرانسل، همراه اول، رایتل با قطعی مواجه بوده‌اند. کلادفلر، یکی از بزرگ‌ترین سرویس‌های CDN در جهان نیز روز جمعه با انتشار تصویری از قطعی کامل اینترنت در خوزستان خبر داد.

همچنین امروز (۲۰ اردیبهشت) هم برخی کاربران در شهرهای مختلف خوزستان در توئیتر اعلام کردند که تنها به اینترنت داخلی دسترسی داشته و تنها سایت‌ها و سرویس‌هایی را که در داخل میزبانی شده‌اند مشاهده می‌کنند و امکان اتصال اینترنت جهانی آن‌ها قطع است.
 
پیگیری‌های زومیت از اپراتورهای همراه تاکنون به نتیجه نرسیده و مدیران مربوطه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. همچنین تماس زومیت با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان نیز تا این لحظه بدون پاسخ مانده است.
 
زومیت به تلاش خود برای پیگیری این موضوع ادامه خواهد داد و در صورت کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
 
اگر کاربر خوزستان هستید لطفا وضعیت اینترنت خود را در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید.
 
به‌روزرسانی ۲۱ اردیبهشت
وزیر کشور ایران: هیچ ناامنی در اهواز نیست و اینترنت نیز قطع نشده
وزیر کشور ایران درباره ناامنی در برخی از مناطق جنوبی ایران از جمله اهواز گفت که هیچ ناامنی در‌ هیچ نقطه‌ای از کشور وجود ندارد و امنیت برقرار است.» به گزارش انتخاب، احمد وحیدی قطع اینترنت در خوزستان را تکذیب کرده و گفته است که: «این‌ خبرها درست نیست.»
 
درحالی وزیر کشور قطع اینترنت در خوزستان را رد می‌کند که روز گذشته ۲۰ اردیبهشت شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، در واکنش به اینکه در روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، اعلام کرده‌ بود این قطعی‌ها به خاطر شرایط بد زیرساختی طبیعی است.
 
او در این زمینه گفته بود:
 
قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی مواقع قطع می‌شود چراکه سیستم ارتباطی کشور ما به جای اینکه بهتر شود، بدتر شده است.
 
حیدری در گفت‌وگو با سایت منیبان با ذکر مثالی گفته بود: « به‌عنوان مثال روز شنبه در مسیر همدان به تهران، اینترنت بنده بیش از ۵۰۰ بار قطع شد. دلیل این قطعی چیست؟‌ مشکل مربوط به سیستم مخابراتی است یا سیستم ارتباطی؟ که در یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری ۴۰ بار قطع و وصل می‌شود. لذا طبیعی است که اینترنت قطع و وصل شود. منظور این است قطعی اینترنت به دلیل ملاحظات امنیتی نیست و گاهاً به صورت طبیعی پیش می‌آید.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.