تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 12, 2022
12:59 پنجشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135781

استاندارد خانه هوشمند Google Matter اواخر امسال عرضه خواهد شد

 
انتظار برای سرویس Google Matter اواخر امسال به‌پایان خواهد رسید. این در حالی است که گوگل از راهکار جدید یادگیری ماشینی برای محافظت از دیواره‌ی مرجانی استرالیا استفاده کرده است.
 
گوگل روز چهارشنبه در کنفرانس I/O ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد سرانجام اکوسیستم جدید خانه‌های هوشمند Matter را در اواخر سال جاری راه‌اندازی کند.
 
ZDnet می‌نویسد، Matter که با همکاری اپل، آمازون و Zigbee Alliance توسعه داده شده است، به کاربران اجازه می‌دهد همه‌ی دستگاه‌های فعال را به گوگل‌هوم متصل کرده و آن‌ها را به‌صورت محلی و از راه‌دور با برنامه‌ی Google Home کنترل کنند. کاربران می‌توانند در اندروید با استفاده از دستیار اسیستنت، دستگاه‌های هوشمند خانگی را کنترل کنند.
 
دستگاه‌هایی مثل Google Home، Google Mini، Nest Mini، Nest Hub، Nest Hub Max، Nest Audio و Nest Wifi از پلتفرم جدید Matter پشتیبانی خواهند کرد. این دستگاه‌ها با استفاده از سیستم جفت‌سازی سریع به گوگل‌هوم متصل شده و از چندین سیستم کنترل صوتی سازگار و پروتکل‌های شبکه ازجمله آلکسا، اسیستنت و سیری پشتیبانی می‌کنند.
 
در حالی‌که ویژگی Fast Pair (جفت‌سازی) قبلاً برای هدفون‌ها و تجهیزات صوتی استفاده شده، گوگل اعلام کرد این قابلیت‌ برای همگام‌سازی لامپ‌ها و دوشاخه‌های هوشمند با دستگاه‌های اندروید و Nest نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
گوگل در پست وبلاگی خود گفت: با Matter نیازی به‌ساخت چند نسخه از یک دستگاه خانه‌ی هوشمند در اکوسیستم‌های مختلف نیست. شما فقط باید یک‌بار آن را بسازید و آن دستگاه بلافاصله با Google Home و سایر برندهای خانه هوشمند کار می‌کند.
 
ابتدا قرار بود Matter در سال ۲۰۲۰ ارائه شود ولی عرضه‌ی این استاندارد به‌دلایلی به‌تعویق افتاد. اتحادیه‌ی استانداردهای اتصال، دلیل این تأخیر را به تفصیل بیان کرده است. در بخشی از توضیحات این اتحادیه اعلام شده است که ساخت کیت توسعه‌ی نرم‌افزار SDK موردنیاز برای سایر شرکت‌ها برای ادغام با این پلتفرم به زمان بیشتری نیاز دارد.
 
بااین‌حال، گوگل اعلام کرد که کنسول توسعه‌دهندگان Home را در ۳۰ ژوئن عرضه خواهد کرد که شامل دو SDK جدید برای کمک به توسعه‌دهندگان درساخت دستگاه‌ها و برنامه‌های سازگار با Matter است.

 
درهمین‌حال، گوگل اعلام کرد برای توسعه‌ی راهکار یادگیری ماشینی به‌منظور تجزیه‌وتحلیل تصاویر زیر آب و کمک به حفاظت از دیواره‌ی مرجانی بزرگ استرالیا با CSIRO این کشور و جامعه‌ی علوم داده Kaggle همکاری کرده است.
 
این همکاری بخشی از ابتکار آینده‌‌نگرانه‌ی گوگل، سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری استرالیا در زیرساخت‌ها، تحقیقات و مشارکت این کشور است که سال گذشته اعلام شد. گوگل اعلام کرد مدل هوش مصنوعی این شرکت منبع‌باز است تا محققان، دانشجویان و دانشمندان داده‌ بتوانند بیشتر روی این فناوری کار کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.