5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

May 15, 2022
10:42 یکشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135827

ایرانسل درخواست پذیرش در بورس داد

irancell new logo.png

 

ICTna.ir – شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، درخواست خود برای پذیرش در بورس را رسما ثبت و ارائه کرد.

براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این درخواست که 21 اردیبهشت ماه ثبت شده است، روند پذیرش و ورود ایرانسل در بورس ایران را وارد مرحله جدیدی میکند.

ایرانسل با انتخاب کارگزاری بورس به‌گزین، روند تکمیل مدارک خود را طی خواهد کرد.

مهرماه گذشته، مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری به مناسبت پانزدهمین سالگرد فعالیت این شرکت اعلام کرد سهامدار این اپراتور با عرضه سهام آن در بازار بورس موافقت کرده است و این شرکت در حال آماده‌سازی اسناد و مدارک مورد نیاز برای ورود به بورس است.
 
ورود ایرانسل به بازار بورس ایران از موضوعاتی است که در تمامی سال‌های گذشته محل مناقشه بوده و برخی آن را از جمله شروط پروانه این اپراتور اعلام می‌کردند و در مقابل مدیران ایرانسل همواره تاکید داشته‌اند الزامی برای این کار وجود نداشته و این شرکت مخیر به ورود به بورس است.
 
دوسال پیش هم بیژن عباسی آرند در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود بخشی از سهام شرکت گسترش الکترونیک ایران که سهامدار ایرانی اپراتور دوم است در بورس عرضه خواهد شد؛ اما در پاییز سال 1400 اعلام کرد: «سهامداران و هیات مدیره ایرانسل مصوب کرده‌اند که سهام ایرانسل در بورس عرضه شود. سال گذشته خیلی از اقداماتی که لازم بود را انجام دادیم و با بورس مذاکره کردیم و جلساتی بگزار کردیم و یک جلسه نیز من حضور داشتم. شرایطی که داشتند و اسناد و مدارکی لازم بود که بخشی از آن ارائه شد. بخشی هم مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌های ایرانسل است که زمان‌بر است و در حال انجام است. ما هم در حال پیگیری هستیم که ایرانسل وارد بورس شود. طبیعتا زمان نهایی را وقتی اعلام می‌کنیم که فرآیندها طی شده بود.»
 
براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار ایستنا، درخواست ایرانسل برای وورد به بورس که در تاریخ 21 اردیبهشت 1401 ثبت شده و کارگزاری بورس بهگزین را بعنوان عامل خود معرفی کرده باید فهرست بلندبالایی از نقص مدرک نظیر قرارداد مشاور پذیریش، برنامه کسب و کار، امیدنامه، مصوبه مجمع عمومی مبنی بر موافقت تا پذیریش در بورس، صورت جلسات مجامع عمومی دو دوره اخیر، گزارشات هیت مدیره به مجامع، نامه مدیریت، صورت های مالی سالیانه، آخرین صورت های مالی میان دوره ای، گزارش تفسیری مدیریت، قراردادهای با اهمیت، اسناد مالکیت و بیمه نامه های مروبط به دارایی ها، آخرین مفاصا حساب مالیاتی و برگه های تشخیص مالیات پنج سال گذشته، لیست دعاوی خقوقی با اهمیت شرکت و شرکت های زیر مجموعه، دادنامه ها، مجوزهای ثبت، پروانه فعالیت، پروانه بهره برداری، تاییدیه نهاد ناظر، تاییدیه حسابرس در خصوص کفایت سیستم کنترل داخلی، تاییدیه حقوقی، تاییدیه تغییرات هییت مدیره، درخواست سو پیشینه اعضای هیت مدیره توسط بورس، تاییدیه سو پیشینه اعضای هییت مدیره توسط سازمان، خود اظهاری سو پیشینه اعضای هیت مدیره توسط شرکت، تعهدنامه پوشش بیمه ای، سیاست تقسیم سود پیشنهادی، تعهد عرضه سهام، تعهد افشای تغییرات با اهمیت، تعهدنامه ناسر، تعهدنامه تقبل بدهی های احتمالی، تعهدنامه مادع 43 حسابرس، تعهدنامه ماده 43 ارزش گذار و تعهدنامه ماده 43 مشاور پذیرش بورس را به این سازمان ارائه کند تا فرآیند پذیرش ادامه یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.