اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 17, 2022
14:35 سه شنبه، 27ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135915

اپل مجوز گران شدن حق اشتراک را برای توسعه دهندگان صادر کرد

 
اپل آپدیتی در خصوص سیاست های عضویت خود ارائه کرده که سبب می شود تجدید عضویت خودکار به طور نامحسوس انجام شود اما احتمالا هزینه های بیشتری برای کاربران خواهد داشت.
 
به نقل از انگجت، طبق سیاست قدیم این شرکت، اپل قبل از دریافت حق اشتراک از کاربران سوال می پرسید. البته این هزینه اکنون افزایش یافته است.
 
اما براساس آپدیت جدید، توسعه دهندگان نرم افزار تا زمانی که مجموعه ای از قوانین را رعایت می کنند، قادر خواهند بود به طور خودکار حق اشتراک بالاتری از کاربران دریافت کنند.
 
اپل به وسیله ایمیل و نوتیفیکیشن های اضطراری افزایش هزینه حق اشتراک را به کاربران اطلاع می دهد. اما کاربران خود باید قبل از آنکه هزینه ای اضافی از آنها دریافت شود، از عضویت انصراف دهند.
 
این شرکت فناوری در بیانیه ای اعلام کرد توسعه دهندگان نرم افزاری می توانند از این ویژگی استفاده کنند که هزینه حق اشتراکشان را بیش از یک بار در سال افزایش ندهند. علاوه بر آن افزایش این هزینه بیش از ۵ دلار و ۵۰ درصد هزینه فعلی یا ۵۰ دلار و ۵۰ درصد هزینه اشتراک سالانه باشد.
 
این بدان معنا است که به طور خودکار برای تمدید حق اشتراکی که قبلاً ۱۰ دلار بوده از کاربران ۱۵ دلار دریافت می شود.
 
اپل ادعا می کند کاربران بیشتر اوقات درخواست‌های مربوط به انتخاب هزینه اشتراک بالاتر را فراموش می کنند و در نتیجه سرویس هایشان مختلف می شود. اگر این امر واقعیت داشته باشد، احتمالاً کاربران به نوتیفیکیشن ها درباره افزایش قیمت ها نیز توجه نمی کنند.
 
از آنجا که توسعه دهندگان نرم افزار فقط در صورتی می توانند از این قابلیت استفاده کنند که در سال فقط یک بار قیمت خود را افزایش دهند، حداقل برخی توسعه دهندگان بی پروا نمی‌توانند با افزایش مکرر قیمت‌های خود به میزان چند دلار یا بیشتر از مزایای این سیستم استفاده کنند.
 
با این وجود افرادی با بودجه اندک، ممکن است بخواهند هر از چند گاهی ایمیل‌های خود را چک کنند تا مطمئن شوند که به طور ناگهانی از آنها هزینه اشتراک بالاتری دریافت نمی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.