امنیت

فناوری اطلاعات

May 21, 2022
11:24 شنبه، 31ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135984

هکرهای قانونمند دیگر مجازات نمی‌شوند

وزارت دادگستری آمریکا موضع خود در قبال هکرهای قانونمند را بازبینی کرد و نرمش بیشتری نسبت به آنها نشان داد.
 
هکرهایی که در تحقیقات امنیتی، حس نیت دارند، دیگر تحت قانون "کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه‌ای" آمریکا، متهم نخواهند شد.
 
وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات امنیتی با نیت خوب را دسترسی به یک رایانه صرفا برای تست، تحقیقات یا اصلاح یک حفره امنیتی یا آسیب پذیری که هیچ هدفی برای آسیب به اشخاص یا جامعه ندارد، توصیف کرد.
 
با این حال وزارت دادگستری آمریکا خاطرنشان کرد اجرای تحقیقات امنیتی، مجوزی برای افرادی که با سوءنیت عمل می کنند، نیست. به عنوان مثال کشف آسیب پذیریها در  دستگاهها برای اخاذی از صاحبان آنها حتی اگر به عنوان تحقیق ادعا شود، نشان دهنده حسن نیت نیست.
 
بر این اساس در سیاست جدید وزارت دادگستری، به دادستانها توصیه شده است با بخش جرایم رایانه ای و مالکیت معنوی واحد جنایی درباره کاربردهای ویژه هک قانونمند مشورت بگیرند.
 
وزارت دادگستری تاکید کرد بعضی از فعالیتها برای وارد کردن اتهامات کیفری فدرال، کافی نخواهد بود. این موارد شامل ایجاد پروفایلهای جعلی در سایتهای دوستیابی، ایجاد حسابهای جعلی در وب سایتهای استخدام، مسکن یا اجاره، استفاده از اسم مستعار در یک سایت شبکه اجتماعی، چک نتایج مسابقات ورزشی در محل کار، پرداخت قبوض در محل کار یا نقض محدودیت دسترسی قید شده در شرایط سرویس، هستند.
 
تمامی دادستاهای فدرال که می خواهند تحت قانون "کلاهبرداری و سوءاستفاده رایانه‌ای"، اتهامی را وارد کند، باید سیاست جدید را دنبال کرده و پیش از اعلام اتهامات، با بخش جرایم رایانه ای و مالکیت معنوی واحد جنایی مشورت کنند.
 
سیاست جدید که فورا اجرایی می شود، جای سیاستی را می‌گیرد که در سال ۲۰۱۴ اعلام شده بود.
 
بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، هکرهای کلاه سفید مستقل نقش زیادی در برملا کردن آسیب پذیریهای امنیت سایبری پیدا کرده‌اند. یک محقق مستقل که با نام hyp۳rlinx شناخته می‌شود، بعضی از معروفترین گروههای باج گیر مانند کنتی، REvil و لاک بیت را شناسایی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.