رگولاتوری

May 21, 2022
19:06 شنبه، 31ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 136008

بیانیه‌ی نصر تهران درباره‌ی جرایم تاخیر قراردادهای تامین

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در رابطه با موضوع جرایم تاخیر قراردادهای تامین خطاب به اعضای این سازمان بیانیه‌ای منتشر کرد.
16531356909856vqmg0j9m84jg3ql9f906147hm.jpg
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در این بیانیه آمده است: «پیرو محدودیت‌های ناشی از کرونا مشکلات وسیعی در زنجیره تامین دنیای IT ایجاد شده است. همچنین مشکلات حمل و نقل بین‌المللی و همچنین جنگ در کشور اکراین، این مشکلات را تشدید کرده و این امر موجب شده است تا علاوه بر افزایش چشمگیر قیمت‌ها تحویل کالا با تاخیر طولانی انجام شود».
 
در ادامه آمده است: «در این راستا کمپانی‌های بزرگی همچون Cisco, Juniper, HPE با انتشار بیانیه‌های رسمی ضمن تایید وجود مشکل در تامین موارد اولیه مورد نیاز جهت ساخت تجهیزات فوق، زمان تحویل تجهیزات را گاهاً تا بیش از 180 روز (در مواردی 250 روز) تغییر داده‌اند و نتایج بررسی کارشناسان این حوزه نشان می‌دهد این وضعیت تا پایان 2023 ادامه خواهد داشت.
 
از سوی دیگر مجموعه مقررات داخل کشور و همچنین توقعات نهادهای نظارتی نظیر بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، رعایت تاریخ تحویل کالاها طبق قرارداد بوده و موجب شده تا شکایات زیادی به دبیرخانه نصر برای حل مشکل جرایم اعمالی از طرف کارفرما واصل شود».
 
از این رو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در راستای مراقبت از حقوق ذینفعان در حوزه فناوری اطلاعات علی الخصوص شرکت‌های عضو سازمان خواستار رعایت موارد ذیل شده است:
 
«1- در صورت بروز مشکل مراتب بلافاصله به کمیسیون تامین نصر تهران که از طرف نصر متولی پیگیری این مورد و جلوگیری از تضییع حقوق آنان می باشد اعلام شود.
 
2- در عقد قراردادها شرایط روز را رعایت کرده و در صورت بروز تاخیر از طرف تامین کننده خارجی با کارفرمای ایرانی مکاتبه صورت پذیرد و در صورت امکان صورت جلسه تنظیم شده و الحاقیه تمدید قرارداد توسط طرفین امضا شود.
 
3- در بند حل اختلاف شورای انتظامی و یادآوری نظام صنفی به‌عنوان مرجع مرضی الطرفین انتخاب شود.
 
4- مدارکی که نشان می‌دهد کمبود کالای مرکز حوزه IT مشکلی فراگیر در تمامی دنیاست؛ در واقع فورس ماژور محسوب می‌شود در اختیار کمیسیون تامین بوده و اعضا می‌توانند از طریق کمیسیون به این مدارک دسترسی پیدا کرده و در مکاتبات با کارفرمایان از آنها استفاده کنند.
 
5- در صورتیکه امکان استفاده از قرارداد تیپ سازمان وجود داشته باشد از آن قرارداد استفاده کنند.
 
6- جهت تنظیم پایگاه دانش و استفاده از تجارب مختلف، همکاران و اعضاء تجارب خود را برای دبیرخانه نصر تهران ارسال فرمایند تا در اختیار وکیل سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران قرار داده شود و امکان ارائه بهتر خدمات به اعضاء فراهم شود».
 
در انتهای این بیانیه ابراز امیدواری شده است که با همکاری یکدیگر و هم افزایی بتوانیم این دوران سخت را نیز با سربلندی پشت سر بگذاریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.