فناوری اطلاعات

May 22, 2022
14:59 یکشنبه، 1ام خردادماه 1401
کد خبر: 136034

دوره شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات هند به سرآمد

طبق گزارش تحلیلگران موسسه جی پی مورگان، افزایش تورم، چالش های زنجیره تامین ذخایر و ضربه های ناشی از جنگ اوکراین پایان عصر شکوفایی صنعت سرویس های فناوری اطلاعات هند را رقم می زند.
 
به گزارش رویترز، سرویس های نرم افزار این صنعت که ارزش آن به ۱۹۴ میلیارد دلار می رسد، در دوره شیوع همه گیری به کسب وکارهای مختلف کمک کردند تا خود را با روش های خرید آنلاین و دورکاری منطبق کنند. اما اکنون با بازگشت کارمندان به دفاتر کاری و فشار جنگ روسیه و اوکراین بر بودجه های مشتریان اروپایی، این بخش با کاهش تقاضا روبرو شده است.
 
در گزارش این موسسه مالی آمده است: ما پیش بینی می کنیم رشد درآمد کاهش یابد و سود قبل از بهره و مالیات به دلیل تورم نیز کمتر شود. هرچند چشم انداز این صنعت در هند در بخش های خدمات و نرم افزار مثبت باقی می ماند، اما چرخه هزینه های صنعت فناوری به طور ساختاری شناور خواهد بود. ما معتقدیم ریسک های نزولی بیشتری درباره فرضیات درباره درآمدها وجود دارد.
 
جی پی مورگان پیش بینی می کند روند نزولی صنعت فناوری در ۲۰۲۳ میلادی بدتر شود که یکی از دلایل آن کاهش احتمالی سفارش ها از بازارهای کلیدی مانند آمریکا است. زیرا در این بازارها نیز رشد اقتصادی در حال کاهش است.
 
از سوی دیگر پیش بینی می شود صنعت فناوری اطلاعات به دلیل کارزار دستیابی به نیروی انسانی مستعد با کاهش سودآوری روبرو شود و این امر هزینه های استخدام و نگهداری کارمندان را افزایش داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.