بانکداری و پرداخت الکترونیک

پست

May 28, 2022
13:12 شنبه، 7ام خردادماه 1401
کد خبر: 136120

​رشد پایدار درآمدهای پست‌بانک ایران در اردیبهشت‌ماه

مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه پست‌بانک ایران با سرمایه ۱۶۳۹۰ میلیارد ریالی در دوره یک‌ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه، از محل تسهیلات اعطایی، مبلغی معادل ۳۴۰۳ میلیارد ریال درآمد داشته است، گفت: این رقم نسبت به فروردین‌ماه سال جاری رشد ۵۶ درصدی داشته است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از اداره کل روابط عمومی پست‌بانک ایران، بهزاد شیری ضمن بیان این مطلب با تأکید بر اینکه در همین دوره، پست‌بانک، ۱۵۵۶ میلیارد ریال سود سپرده پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده است، ادامه داد: بر این اساس بانک در اردیبهشت‌ماه تراز مثبت ۱۸۴۷ میلیارد ریالی را ثبت کرده که در مقایسه با تراز ۸۱۵ میلیارد ریالی فروردین‌ماه از رشد ۱۲۷ درصدی برخوردار بوده است.
 
وی بابیان اینکه تسهیلات اعطایی ۶۲ درصد درآمدهای عملیاتی بانک را پوشش می‌دهد، افزود: رشد چهار برابری درآمدهای تسهیلات اعطایی نسبت به رشد سود سپرده پرداختی، نشان‌دهنده دسترسی به سبد منابع باکیفیت بانک و مدیریت جریان درآمدی و کنترل ریسک‌ها در بانک است.
شیری با اشاره به اینکه درآمدهای حاصل از سپرده‌گذاری در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین با کاهش همراه بوده است و سهم این شاخص در درآمدهای عملیاتی بانک کمتر از چهار درصد است، خاطرنشان کرد: مجموع درآمد اوراق بدهی پست‌بانک ایران در دوماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه، مبلغی معادل ۲۲۱۷ میلیارد ریال بوده که به ترتیب در فروردین و اردیبهشت ۱۰۸۶ و ۱۱۳۱ میلیارد ثبت‌شده و بانک در این زمینه عملکرد باثباتی داشته است.
 
مدیرعامل پست‌بانک ایران بابیان اینکه درآمد سرمایه‌گذاری‌ها نیز در اردیبهشت صفر بوده اما در فروردین ۱/۳ میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری محقق شده است، تصریح کرد: آخرین درآمد عملیاتی پست‌بانک ایران مربوط به درآمد کارمزدها است.
وی افزود: در اردیبهشت‌ماه سال جاری این بانک ۷۵۵ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره یک‌ماهه قبل ۲۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و در مقابل هزینه‌های کارمزد پست‌بانک ایران در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین‌ماه با افزایش سه‌درصدی همراه بوده است و سهم کارمزدها از درآمدهای عملیاتی بانک ۲۲ درصد است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.