رگولاتوری

May 29, 2022
23:38 یکشنبه، 8ام خردادماه 1401
کد خبر: 136197

اعضای صاحبنظر کمیسیون تنظیم مقررات تغییر کردند: جلیلی، جوانمردی، نعمتی، میرزاپور و خوانساری به جای سعادت، معتمدی و مرحوم اخوان

 
ICTna.ir – با حکم عیسی زارع‌پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- دکتر رسول جلیلی (رئیس دانشگاه شریف و عضو شورایعالی فضای مجازی)، دکتر حسین میرزاپور (مشاور وزیر در امور راهبردی)، دکتر محمد خوانساری (معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات)، دکتر شهاب جوانمردی (مدیرعامل فناپ) و مهندس حسین نعمتی (مدیرعامل اسبق پست) به عنوان اعضای جدید صاحبنظر کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منصوب شدند.
 
hossein mirzapour ict gov.jpgkhansari2.jpg
rasoul jalili sharif.jpg
neemati cra.jpgShahab-Javanmardi-1000-Way2pay-96-02-04.jpg
 
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این افراد جایگزین مهندس ناصرعلی سعادت (رئیس سابق سازمان نظام صنفی رایانه ای و موسس و مدیرعامل شرکت ندارایانه و نماینده نظام صنفی در کمیسیون)، دکتر سید احمد معتمدی (وزیر ارتباطات در دولت اصلاحات) و مرحوم مسعود اخوان شدند، که در دولت قبل بعنوان اعضای صاحبنظر کمیسیون تنظیم مقررات، منصوب شده بودند. آقای محمود حسن زاده هم که به عنوان "عضو خبره پستی" در جلسان کمیسیون تنظیمم مقررات حضور داشت از فهرست اعضای صاحبنظر کمیسیون خارج شده است.
 
3ozv old.jpg
دکتر رسول جلیلی دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سیدنی استرالیا و رئیس دانشگاه صنعتی شریف و دانشیار عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر آن دانشگاه است. جلیلی 9 سال سابقه عضویت در شورای عالی فضای مجازی و بیش از 26 سال سابقه فعالیت در بخش دانشگاهی و در بخش خصوصی به‌عنوان مؤسس و راهبر شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینهٔ فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کارنامه خود دارد.
 
دکتر محمد خوانساری دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است. وی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و دانشیار عضو هیئت‌علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران است. وی بیش از 5 سال سابقه ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز در سوابق خود دارد.
 
دکتر شهاب جوانمردی دارای مدرک دکتری DBA از دانشگاه بوردو فرانسه بوده و از سال 1386 مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) است. وی عضویت در هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و نایب‌رئیسی کمیسیون اقتصاد دیجیتال سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران را در کارنامه خود دارد.
 
دکتر حسین میرزاپور دانش‌آموخته دکتری دانشگاه مونترال کانادا است. دستیار وزیر ارتباطات در امور راهبردی و بین‌الملل، قائم‌مقام پژوهشکده سیاست‌گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه صنعتی شریف، رئیس کارگروه داده و حکمرانی ستاد هوشمندسازی و اقتصاد دیجیتال معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره آزمایشگاه داده و حکمرانی و بنیان‌گذار و مدیر استودیوی فناوری‌های تنظیم یار ازجمله سوابق وی است.
 
حسین نعمتی دارای مدرک کارشناسی ارشد و مدیرعامل اسبق شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است. وی در سال‌های 1388 تا 1390 عضو هیئت‌مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز بوده است.
 
براساس اعلام وزارت ارتباطات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از تلاش‌های اعضای پیشین کمیسیون، آقایان دکتر سید احمد معتمدی، مهندس ناصر علی سعادت و مهندس محمود حسن‌زاده قرائی قدردانی کرده است و برای مرحوم دکتر مسعود اخوان فرد عضو صاحب‌نظر فقید این کمیسیون که سال گذشته به رحمت ایزدی پیوست، علو درجات را از درگاه الهی مسئلت کرده است.
 
این کمیسیون نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ICT را برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم از وظایف آن است.
 
براساس قانون، وزیر ارتباطات رئیس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتور) دبیر کمیسیون، یک نماینده از سازمان برنامه و بودجه (در حال حاضر سید هادی نادمی)، یک نماینده از وزارت اقتصاد و دارایی (در حال حاضر احمد تقوایی نجیب)، و سه عضو صاحبنظر، اعضای بالاترین رکن تصمیم گیر در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تشکیل میدهند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.