فناوری اطلاعات

June 1, 2022
20:19 چهارشنبه، 11ام خردادماه 1401
کد خبر: 136317

40 ساعت حضور در محل کار شرط کار تسلا شد

ایلان ماسک در ایمیلی می‌گوید کارکنان تسلا موظف‌اند هر هفته حداقل ۴۰ ساعت در محیط کار حاضر شوند و درصورت رعایت‌نکردن این قانون، خطر اخراج‌شدن را باید به جان بخرند.
 
براساس گزارش The Telegraph، ایلان ماسک از کارکنان تسلا خواسته است دورکاری را کنار بگذارند. براساس متن ایمیل جدید ایلان ماسک،‌ کارکنان تسلا از‌این‌پس باید هر هفته حداقل ۴۰ ساعت در دفاتر کاری شرکت حضور یابند و درصورت پایبندنبودن به این قانون، اخراج می‌شوند. ایلان ماسک می‌گوید: «این کمتر از آن‌ چیزی است که از کارگران کارخانه‌ها درخواست می‌کنیم.» به‌گفته‌ی ایلان ماسک هر فردی که به دورکاری علاقه دارد، پس از حداقل ۴۰ ساعت کار حضوری در هر هفته، می‌تواند در خانه نیز کار کند.
ماسک در ایمیلش خطاب به کارکنان Tesla می‌نویسد اگر برخی از کارمندان به‌دلیل شرایطی خاص نتوانند به این خواسته عمل کنند، او شخصاً وضعیت آنان را بررسی می‌کند. به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک در ایمیل جدیدش یکی از کارکنان را مستقیماً خطاب قرار داده است. او به فردی اشاره می‌کند که مسئول منابع انسانی کارخانه‌ی شهر فرمانت است؛ اما دفتر کارش در ایالت دیگری قرار دارد.
 
ایلان ماسک در واکنش به افشای ایمیل جدیدش، می‌گوید افرادی که معتقدند کار حضوری به مفهومی منسوخ تبدیل شده، بهتر است وانمود کنند که مشغول کار در جای دیگری هستند.
 
Elon to Tesla team: no more remote work pic.twitter.com/aSmZAAOm7G
 
— Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) June 1, 2022
 
ایلان ماسک پیش‌تر بارها نشان داده است که به دورکاری اعتقاد ندارد. در چند وقت اخیر، تسلا به‌دلیل تعطیلی‌های ناشی از افزایش آمار ابتلا به کرونا، از کارگران کارخانه‌ی خود در شانگهای خواسته در محل کار بخوابند. نخستین‌بار در تابستان سال گذشته شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مقابله با را دورکاری شروع‌ کردند و زمان زیادی نگذشته بود که کارکنان پویشی با عنوان «استعفای بزرگ» به‌پا کردند. در این پویش، شماری از کارکنان شرکت‌های فناوری پس از اجبار به بازگشت به محیط کار، تصمیم گرفتند استعفا دهند و سراغ شرکتی دیگر با شرایط کاری بهتر بروند.
 
در اوایل سال جاری میلادی، مطالعاتی نشان داد نیمی از ساکنان بریتانیا با رسیدن به پایان دوران دنیاگیری کرونا، به فکر تغییر شغل خود افتاده‌اند. اکنون بسیاری از شرکت‌ها سراغ روش ترکیبی رفته‌اند. در این حالت، کارکنان باید روزهای مشخصی از هفته را در محل کار حاضر شوند و روزهای دیگر در خانه کار کنند.
 
در هفته‌های اخیر، ارزش سهام تسلا بیش از ۱۵ درصد رشد کرده و اکنون هر سهم با قیمت ۷۵۸ دلار معامله می‌شود. ایلان ماسک هم‌اکنون در حال خرید توییتر در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار است. توییتر پس از آغاز دنیاگیری کرونا، اعلام کرد کارمندانش می‌توانند تا ابد در خانه کار کنند. ماسک در واکنشی طعنه‌آمیز گفته بود بهتر است دفاتر توییتر به آسایشگاه افراد بی‌خانمان تبدیل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.