رسانه‌های اجتماعی

June 14, 2022
11:37 سه شنبه، 24ام خردادماه 1401
کد خبر: 136717

گوگل از ترس جریمه تبلیغات رقبا را در یوتیوب آزاد کرد

آلفابت (شرکت مادر گوگل) تصمیم دارد به رقبای واسطه گری تبلیغات آنلاین اجازه دهد تا آگهی هایی در یوتیوب منتشر کنند. این اقدام برای اجتناب از جریمه توسط کمیسیون اتحادیه اروپا است.
3978134.jpg
به گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه این اقدام در راستای واکنش به بخشی از تحقیق آنتی تراست اتحادیه اروپا مربوط است که مسیر را برای تسویه یک پرونده بدون جریمه آلفابت هموار می کند.
 
کمیسیون اتحادیه اروپا سال گذشته تحقیقی را آغاز کرد تا مشخص شود آیا بزرگترین تهیه کنندگان سرویس های جستجو و ویدئو با محدود کردن رقبا و دسترسی آگهی دهندگان به داده های کاربران، مزیت رقابتی ناعادلانه برای خود فراهم می کنند یا خیر.
 
درهمین راستا ناظر رقابت اتحادیه اروپا به طور خاص اشاره کرده بود گوگل آگهی دهندگان را ملزم می کند از سرویس «مدیریت آگهی»(Ad Manager) آن برای نمایش تبلیغات در یوتیوب استفاده کنند و محدودیت هایی در خصوص آنکه کدام رقبا در یوتیوب تبلیغ منتشر کنند، وضع می کند.
 
اتحادیه اروپا همچنین عملکرد گوگل در اجبار آگهی دهندگان به استفاده از سرویس های Display & Video ۳۶۰ و Google Ads برای خرید تبلیغات یوتیوب را بررسی می کند. این درحالی است که آمار فروش یوتیوب در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶.۹ میلیارد دلار بوده است.
 
کمیسیون اتحادیه اروپا و گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده اند. این شرکت آمریکایی از سال گذشته مشغول مذاکره با کمیسیون اتحادیه اروپا بود تا از جریمه ای که ممکن است به ۱۰ درصد درآمد جهانی آن برسد، جلوگیری کند.
 
البته آلفابت باید اقدامات بیشتری برای برطرف کردن نگرانی های کمیسیون اتحادیه اروپا انجام دهد تا بتواند از جریمه رها شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.