بازار سرمایه

June 15, 2022
10:46 چهارشنبه، 25ام خردادماه 1401
کد خبر: 136748

وزیر ارتباطات: پذیرش اولین کسب و کار دیجیتال در فرابورس نقطه عطفی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و رشد شرکت های استارتاپی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری عرضه سهام تپسی با اشاره به مشکلات و فرایند‌های بسیاری که برای پذیرش این شرکت در بورس طی شد، تاکید کرد که این‌کار مسیر را برای دیگر شرکت‌ها و استارت آپ‌ها هموار کرده و تپسی خط شکنی کرده است.
 
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت تپسی که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد با اشاره به فرآیند پذیرش سهام این شرکت در فرآبورس، گفت: پذیرش این شرکت به عنوان نخستین کسب و کار دیجیتال، نقطه عطفی برای برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و رشد و شکوفایی کسب و کارهای دیجیتال و شرکت های استارتاپی در کشور بود.
 
وی با تقدیر از عوامل شرکت تپسی برای تلاش شبانه روزی در رسیدن به این موفقیت، افزود: به دلیل اینکه تجربه این کار وجود نداشت ارزیابی دارایی شرکت نیز سخت بود، اما باکفش آهنین مدیران تپسی و همکارانشان و همچنین همراهی بسیار صمیمانه همه دستگاه ها بویژه معاونت علمی، وزارت اقتصاد، بورس، فرابورس و دستگاه های امنیتی این کار به نتیجه رسید و با پذیرش این شرکت در فرآبورس مسیر برای دیگر شرکت ها و استارت آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات هموار شد.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت با اختیارات اصل 138 و 127، تاکید کرد: دولت فناوری ارتباطات و اطلاعات را یک فرصت برای توسعه کشور می داند و کاملا از کسب و کارهای دیجیتال حمایت می‌کند و امیدوارم با رفع موانع این حوزه شاهد استفاده حداکثری از فناوری برای حل مشکلات کشور باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه جوانان ما از جوانان دیگر کشورها چیزی کم ندارند، افزود: ما مسوولین نیز باید در کنار این جوانان نخبه قرار بگیریم و موانع سر راه آنها را برداریم.
زارع پور با اظهار امیدواری نسبت به شکل گیری کسب و کارهای جدید، تصریح کرد: امیدواریم با توسعه کسب و کارهای حوزه دیجیتال بتوانیم حجم این بازار را به 10 درصد تولید ناخالص ملی برسانیم و نتیجه آن با خلق ثروت و ایجاد اشتغال و کمک به حل مشکلات کشور در نهایت به مردم برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.