اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 18, 2022
17:05 شنبه، 28ام خردادماه 1401
کد خبر: 136793

معاون وزیر ارتباطات: منطقه پیام بستر امن توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور است

منطقه ویژه اقتصادی پیام به نقطه قابل اتکا برای قطب اقتصاد دیجیتال و قطب مراکز داده کشور تبدیل می شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی پیام و در دیدار با اکبر قنبرپور مدیر عامل پیام، گفت: در واقع پیام با گسترش زیر ساخت ها با هدف استقرار هر چه بیشتر شرکت های مرتبط با آی.تی و آی.سی.تی موفق شده تا خود را به عنوان یکی از بسترهای امن برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور معرفی کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبدیل شدن پیام به قطب دیتا سنتر در حوزه مرکزی کشور گفت: با توجه به قطعی شدن تبدیل پیام به قطب مرکزی دیتا سنتر در کشور، یک قدم به راه اندازی شهرک آی.سی.تی در منطقه نزدیک تر شده است.
اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های موجود در این منطقه عنوان کرد: جذب سرمایه گذار در منطقه در کنار توسعه زیر ساخت ها امروز به عنوان یکی از برنامه های مهم در این منطقه در حال اجرایی شدن است.
 
وی با اشاره فراهم بودن زیرساخت ها در پیام، افزود: بستر حضور مراکز داده در این منطقه در حال گسترش است در این خصوص حمایت های لازم شکل گرفته است.
بر اساس این گزارش معاون وزیر ارتباطات از پیشرفت عمرانی و عملیات های اجرایی فاز های ۴و ۵ منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بازید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.