تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 22, 2022
18:04 چهارشنبه، 1ام تیرماه 1401
کد خبر: 136944

۱۳ درصد دفاتر پیشخوان قم درجه یک هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از انتشار نتایج رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان در نیمه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: از مجموع ۷۹ دفتر ۱۰ دفتر فعال شهری معادل ۱۳ درصد کل دفاتر حائز شرایط درجه یک، ۶۷ دفتر درجه دوم و دو دفتر نیز درجه سوم شده‌اند.
جواد غلام پور همچنین افزود: ۸۵ درصد دارای شرایط درجه دو و ۲ درصد دفاتر دارای شرایط درجه سه بوده‌اند.
 
وی در مورد اهداف ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان گفت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات، ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دسته‌بندی و ارایه خدمات دستگاه‌ها بر اساس رتبه‌بندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف ارزیابی این دفاتر است.
 
مدیرکل ارتباطات قم درباره عوامل تاثیرگذار در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت نیز بیان داشت: دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و دریافت نکردن امتیاز منفی در کمیته‌های رسیدگی به تخلف‌ها از جمله عوامل تاثیرگذار در فرآیند رتبه بندی دفاتر پیشخوان است.
 
وی تصریح کرد: محاسبه رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات، براساس جمع‌بندی معیارهای ارزیابی و پیش‌بینی شده در مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انجام می‌شود، فضای دفتر، تعداد نیروی انسانی، مکان استقرار دفتر و سابقه فعالیت دارنده پروانه  برخی از شاخص­‌های این ارزیابی است.
 
غلام‌پور در تشریح شاخص‌های دارای امتیاز منفی در رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خاطرنشان کرد: دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تأمین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت کارگروه استانی، وجود نداشتن امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان. از جمله تخلف‌هایی است که در صورت بروز در دفاتر، امتیاز منفی در پی‌دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.