تلفن همراه

گوشی

July 4, 2022
15:48 دوشنبه، 13ام تیرماه 1401
کد خبر: 137248

فروش گلکسی S22 اولترا از هر گوشی نوت دیگری بیشتر بوده است

طبق آمار منتشر شده از سوی افشاگر معروف، Ice Universe، ظاهرا گلکسی S22 اولترا موفق شده بیش از هر گوشی دیگری از سری نوت فروش داشته باشد.
وقتی سامسونگ اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد هیچ گوشی از سری نوت تولید کند، بسیاری از کاربران این شرکت متعجب و ناراحت شدند. اما شرکت کره‌ای تصمیم گرفت یک سری از مشخصه‌های گوشی‌های این سری را به گران‌قیمت‌ترین گوشی از سری گلکسی S اضافه کند تا به نوعی بتواند نبود گوشی‌های نوت را جبران کند. نخستین تجربه‌ی شرکت کره‌ای در این راستا (گلکسی S21 اولترا) خیلی خوب نبود چون این گوشی تمام مشخصه‌های سری S را داشت اما از قلم پشتیبانی می‌کرد، نه اینکه قلم به همراه آن عرضه شود.
 
سامسونگ اما بعد از دیدن چنین اتفاقاتی تصمیم گرفت گلکسی S22 اولترا را کاملا با طراحی سری نوت و امکانات این گوشی‌ها از جمله بهره‌مندی از قلم S-Pen راهی بازار کند. همین موضوع هم سبب شد کاربران زیادی به خرید این محصول علاقه نشان دهند و آن را به پرفروش‌ترین گوشی سه ماه نخست امسال تبدیل کنند.
 
اکنون کاربران برای خرید یک گوشی شبیه به گلکسی نوت باید بیش از ۱۰۰۰ دلار پرداخت و گلکسی S22 اولترا را خریداری کنند. کاری که پیش‌بینی می‌شد انجام ندهند اما به نظر می‌رسد اینطور نیست و S22 اولترا توانسته بیش از ۱۱ میلیون فروش داشته باشد. به گزارش افشاگر معروف یعنی Ice Universe، ظاهرا این محصول که گران‌تر از گلکسی S22 و S22 پلاس هم هست توانست تا جایی که حافظه کار می‌کند، بهترین عملکرد را در زمینه‌ی فروش داشته باشد.
 
هرچند به نظر می‌رسد به خاطر فروش عالی این گوشی، دو مدل استاندارد و پلاس روی دست سامسونگ مانده‌اند؛ اخیرا هم خبری منتشر شد مبنی بر اینکه چندین میلیون گوشی سامسونگ در انبار مانده‌اند و هیچ مشتری هم ندارند. البته سامسونگ طی این چند سال در فروش گوشی‌های بالارده عملکرد خوبی نداشته و اینکه می‌بینیم دو مدل یادشده خیلی فروش نداشته‌اند تعجب‌برانگیز نیست ولی اینکه یک گوشی با قیمت پایه‌ی ۱۲۰۰ دلار توانسته تا این اندازه نظر مثبت کاربران را جلب کند واقعا عجیب بود.
 
البته سامسونگ یک سری سیاست‌های خوب برای فروش S22 اولترا در پیش گرفته که از جمله این موارد می‌توان به سیستم Trade-in عالی آن اشاره کرد. به این صورت که شما گلکسی S21 اولترا خود را حتی با نمایشگر شکسته با قیمت ۱۰۰۰ دلار به شرکت پس می‌دهید (اگر سالم باشد، ۱۱۰۰ دلار) و در ازای پرداخت تقریبا ۳۰۰ یا ۲۰۰ دلار، یک دستگاه گلکسی S22 اولترا با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم دریافت می‌کنید.
 
سامسونگ بعد از گلکسی نوت ۵ از گوشی نوت ۶ رونمایی نکرد و از آن طرف تمام تمرکز خود را روی ساخت مدل ۷ منعطف کرد. گلکسی نوت ۷ هم که دیگر می‌دانید چه مشکل عجیبی داشت. بعد از اینکه شرکت کره‌ای تمام این گوشی‌ها را از بازار جمع کرد، تصمیم گرفت آن سال را هم بدون هیچ گوشی از سری نوت سپری کند تا اینکه یک سال بعد از گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد. محصولی که موفق شد بیش از ۱۰ میلیون بفروشد و بار دیگر سری نوت را نجات دهد.
 
سری گلکسی نوت ۹، نوت ۱۰ و در نهایت سری گلکسی نوت ۲۰ به عنوان سه نماینده‌ی آخر از این خانواده راهی بازار شدند هر بار هم فروشی کمتر از سال قبل داشتند تا اینکه سامسونگ تصمیم گرفت دیگر به تولید آن‌ها ادامه ندهد. البته که ضعف گوشی‌های نوت یک چیز دیگری بود ولی سامسونگ تصمیم گرفت به‌جای برطرف کردن آن، این سری را تقریبا به صورت کامل بازنشسته کند اما هر سال یک گوشی (S اولترا) را با شکل و شمایل و قابلیت‌های سری نوت عرضه می‌کند تا کاربران را هم راضی نگه دارد.
 
حال باید دید این سیاست شرکت کره‌ای، یعنی عرضه‌ی گوشی‌های سری نوت در قالب گران‌ترین گوشی از سری S تا چه اندازه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.