اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 9, 2022
13:04 شنبه، 18ام تیرماه 1401
کد خبر: 137367

احتمال انتقال بخشی از کسب‌وکار تبلیغات گوگل به یک شرکت زیرمجموعه آلفابت

گوگل برای جلوگیری از شکایت ضدانحصار احتمالی وزارت دادگستری، قصد دارد تا بخشی‌هایی از کسب‌وکار «فناوری تبلیغات» (Ad-Tech) خود را به شرکت دیگری منتقل کند که زیرمجموعه آلفابت (Alphabet) باشد.
نشریه وال استریت ژورنال در گزارش خود از این تصمیم به عنوان یک جابجایی سازمانی یاد کرده. در واقع، گوگل به جای اینکه بخش‌هایی از کسب‌و‌کار تبلیغاتی خود را به یک شرکت کاملا مجزا تبدیل کند یا بفروشد، آن‌ها را به شرکت دیگری برای آلفابت تبدیل می‌کند.
 
جلوگیری گوگل از شکایت ضد انحصار احتمالی
همانطور که احتمالا بدانید گوگل‌ همراه با شرکت‌های دیگری از جمله Waymo و DeepMind زیرمجموعه‌های گروه آلفابت محسوب می‌شوند. بنابراین، در این پیشنهاد هرچند مزایده‌های تبلیغاتی دیگر توسط گوگل اجرا نمی‌شوند اما همچنان درآمد آن به Alphabet تعلق خواهد داشت. در حالی که گوگل بیشتر به دلیل موتور جستجوی خود شناخته می‌شود، تجارت اصلی غول فناوری، تبلیغات آنلاین است.
 
میزان تسلط و حضور گسترده گوگل در صنعت «اپلیکیشن» و «تبلیغات آنلاین» تاکنون بارها مورد توجه قانون‌گذاران قرار گرفته است. سال 2020، دولت ایالات متحده با این ادعا که گوگل‌ به طور غیرقانونی در بازارهای خدمات جستجو و تبلیغات انحصار ایجاد کرده، از این شرکت شکایت کرده بود. همچنین سازمان رقابت و بازار بریتانیا اخیرا تحقیقاتی را در مورد شیوه‌های تبلیغاتی گوگل آغاز کرده است.
 
گوگل‌ با انجام این کار، احتمالا قصد دارد تا از هرگونه شکایات بیشتر جلوگیری کند، زیرا با وجود شکایت‌ها، شاید مجبور باشد تغییرات گسترده‌تری در کسب‌وکار خود ایجاد کند.
 
با این وجود، هنوز مشخص نیست که پیشنهاد غول موتور جستجو توسط وزارت دادگستری تایید خواهد شد یا خیر.
 
به گزارش CNBC، «جاناتان کانتر»، رئیس واحد ضد انحصار این دپارتمان قاطعانه اعلام کرد که به جای پذیرش آن، ترجیح می‌دهد شکایت خود را ثبت کند. او در سخنرانی خود گفت:
 
«به طور خلاصه، ما این راه حل را پیگیری خواهیم کرد نه موافقت. در صورت نقض قانون هیچ توافقی وجود نخواهد داشت.»
 
در نهایت، این نشریه ادعا کرده که در تابستان امسال ممکن است شکایت ضد انحصار جدیدی در مورد کسب‌و‌کار فناوری تبلیغات برای گوگل تنظیم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.