تلفن همراه

گوشی

July 12, 2022
13:30 سه شنبه، 21ام تیرماه 1401
کد خبر: 137455

گلکسی زد فولد ۴ در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC دیده شد

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، گوشی هوشمند جدید تاشوی پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC با شماره مدل SM-F936U و پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون کوالکام دیده شده که این موضوع به رونمایی قریب‌الوقوع این محصول سامسونگ در آینده‌ای نزدیک اشاره می‌کند.
Galaxy-Z-fold-4-3-768x488.jpg
سامسونگ در طول چند نسل گذشته در حوزه‌ی ساخت و طراحی گوشی‌های هوشمند تاشوی پیشرفت زیادی کرده و همین عامل نیز منجر به فروش و استقبال بسیار خوب کاربران از این محصولات شده است. هواداران و علاقمندان به گوشی‌های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی نسل جدید گوشی‌ تاشوی پرچم‌دار سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۴ هستند. کمتر از حدود دو ماه تا رونمایی رسمی از گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ فاصله داریم و این یعنی قرار است در روزهای آتی خبرهای زیادی در مورد این محصولات بشنویم. در همین راستا، گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۴ غول کره‌ای در وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC ظاهر شده که به لطف آن می‌توانیم به برخی از اطلاعات این گوشی تاشوی پرچم‌دار دسترسی داشته باشیم.
 
همانطور که انتظار می‌رود، گلکسی زد فولد ۴ از انواع شبکه‌های اینترنت همراه، از ۲G تا mmWave 5G پشتیبانی می‌کند. وب‌سایت FCC همچنین نشان می‌دهد که فولد ۴ سامسونگ مانند نسل قبلی خود از قلم S-Pen نیز پشتیبانی خواهد کرد. شایعه شده که سامسونگ در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد ماه) با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد از نسل جدید گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ رونمایی می‌کند. هواداران و علاقمندان به گوشی‌های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی برگزاری این مراسم هستند.
 
ظاهراً سامسونگ قرار است از پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی تاشوی پرچم‌دار بهره ببرد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه‌ی بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست جدید به جای فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ، به کمک فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود ۱۰ درصد سریع‌تر است و برای فرکانس پردازنده‌ی گرافیکی هم با ۱۰ درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می‌توان گفت که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد.
 
در کنار این پردازنده‌ی قدرتمند به گفته‌ی منابع متعدد، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم تعبیه خواهد شد. همچنین طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از وب‌سایت SamMobile، سامسونگ قصد دارد تا نسخه‌ی با ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی گلکسی زد فولد ۴ را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. این حجم از حافظه‌ی داخلی حتی برای پرمصرف‌ترین کاربران نیز بیش از حد نیاز است. به طور کلی باید گفت که غول فناوری کره‌ای با ایده عرضه گوشی‌های هوشمند با حافظه‌ی داخلی ۱ ترابایتی مخالف نیست. این وب‌سایت به طور انحصاری قبل از عرضه سری گلکسی S22 گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که گلکسی S22 اولترا نسخه‌ی ۱ ترابایتی خواهد داشت و همینطور نیز شد.
 
همچنین باید دید که این مقوله چه تأثیری روی قیمت‌گذاری این گوشی هوشمند‌ تاشو خواهد گذاشت. نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی زد فولد ۳ با قیمت ۱۸۹۹ دلار در حال حاضر گران‌ترین نسخه‌ی این گوشی هوشمند تاشو است. اگر سامسونگ قصد کاهش قیمت‌ها را نداشته باشد، احتمالاً نسخه‌ی با ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی گلکسی زد فولد ۴ در حدود ۱۹۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.
 
منبع تغذیه‌ی این گوشی تاشوی جدید را نیز یک باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد. به طور کلی باید گفت که شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مشخصات و طراحی این گوشی‌ در رسانه‌های خبری دست به دست می‌شود که به قدرت بیشتر پردازنده، سیستم دوربین بهبود یافته‌تر و همان ظاهر کلی نسل قبلی با تغییرات اندک اشاره دارند.
 
افشاگران می‌گویند که سامسونگ طراحی و مکانیسم لولای استفاده شده در این گوشی را نیز بهبود بخشیده است. همچنین شنیده می‌شود که این گوشی پرچم‌دار تاشوی جدید سامسونگ از دو دوربین در زیر نمایشگر بهره می‌برد. البته بد نیست بدانید که معمولا دوربین‌های زیر نمایشگر به پای کیفیت دوربین‌های روی نمایشگر نمی‌رسند و این موضوع به‌طور واضح در گوشی گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ به چشم می‌خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.