بازی

فناوری اطلاعات

July 18, 2022
13:13 دوشنبه، 27ام تیرماه 1401
کد خبر: 137592

استور بازی‌های ویدیویی استیم به خودروهای تسلا اضافه می‌شود

سیستم داخلی خودروهای تسلا، در‌حال‌حاضر امکان تجربه برخی بازی‌های ویدیویی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد، اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا در آینده از استور بازی‌های ویدیویی محبوب استیم (Steam) در خودروهای خود استفاده کند.
 
«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در پاسخ به توییت کاربر دیگری اعلام کرد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از استیم است و «احتمالا ماه آینده» نسخه آزمایشی آن در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
دسترسی به بازی‌های بیشتر در خودروهای تسلا
تسلا در حال حاضر برخی بازی‌ها مانند Cuphead و Sonic the Hedgehog 1 را از طریق Tesla Arcade به کاربران خود ارائه می‌کند، اما پشتیبانی از استیم می‌تواند امکان دسترسی به بازی‌های بیشتری را در دسترس کاربران قرار دهد. هنوز جزئیات بیشتری درباره این خبر منتشر نشده و به‌طور دقیق مشخص نیست که آیا کاربران قادر خواهند بود تا بازی‌های استیم را از خودرو خود خریداری کنند یا تسلا قادر به اجرای چه بازی‌هایی خواهد بود.
 
ماسک در گذشته وعده داده بود که بازی‌های جدیدی مانند Cyberpunk 2077 و The Witcher را به خودروهای جدیدتر مدل S و X خواهد آورد که از پردازنده AMD Ryzen و کارت گرافیک مجزای AMD RDNA 2 بهره می‌برند. با این وجود، ثروتمندترین فرد جهان هنوز به وعده‌های خود عمل نکرده، اما پشتیبانی از استیم می‌تواند نشانه نزدیک‌تر شدن تسلا به هدف خود باشد.
 
تسلا سال گذشته پس از مخالفت با سیاست‌های خود، مورد انتقاد قرار گرفت. غول خودروسازی ابتدا به رانندگان اجازه داد تا فقط هنگامی که خودروهای آن‌ها پارک شده است بازی کنند و سپس با دور زدن تاییدیه امنیتی، به آن‌ها اجازه داد تا در هنگام حرکت خودرو نیز بازی کنند. در نهایت، پس از مواجه شدن با انتقادات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، تسلا از این تغییر صرف‌نظر کرد و یک‌بار دیگر از تجربه بازی‌ها در حین رانندگی توسط رانندگان جلوگیری کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.