بازی

فناوری اطلاعات

July 18, 2022
16:29 دوشنبه، 27ام تیرماه 1401
کد خبر: 137596

Bungie؛ خرید جدید ۳.۶ میلیارد دلاری سونی

شرکت سونی با عقد قرارداد ۳.۶ میلیارد دلاری، رسما استودیو بازی‌سازی Bungie را خریداری کرد.
این دو شرکت با انتشار پیام‌هایی در شبکه احتماعی توییتر، این موضوع را تایید کردند. در شرایط این خرید آمده است که استودیو بازی‌سازی Bungie، همچنان بر فعالیت‌های خود کنترل خواهد داشت و به طور مستقل، روی توسعه بازی‌ها کار خواهد کرد.
 
همانطور که در صحبت‌های مدیران این دو شرکت در زمان اعلام خبر اولیه توافق برای این ادغام در ماه ژانویه به آن اشاره شد، Bungie به عنوان یک شرکت زیرمجموعه مستقل از سونی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و الزامی‌به ساخت بازی‌های انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن ۵ نخواهد داشت.
سونی امیدوار است که بتواند از تخصص مهندسان و طراحان بازی Bungie در ساخت بازی‌هایی مانند Destiny برای توسعه سرویس بازی لایو خود استفاده کند. جیم رایان، مدیرعامل مدیرعامل این شرکت ژاپنی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۵۵ درصد از بودجه پلی استیشن را صرف بازی‌های سرویس لایو خود کند.
بخش پلی استیشن سونی نیز از تصمیم خود برای برای عرضه ۱۰ عنوان برای سرویس بازی لایو این شرکت تا قبل از سال ۲۰۲۶ خبر داد. به اعتقاد سونی، تجربه و مهارت Bungie می‌توان به این شرکت در تحقق این اهداف، نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
 
سونی همچنین در هفته جاری، قراردادی را با شرکت Haven Studios نهایی کرده است؛ این شرکت در زمینه ساخت بازی‌های چندنفره برای کنسول پلی استیشن فعالیت دارد.
به نظر برنامه‌های سونی برای توسعه کسب‌وکار بازی خود، به این چند خرید محدود نمی‌شود و این شرکت، اخیرا اعلام کرد که به دنبال خرید استودیوهای بازی‌سازی بیشتری است تا بتواند بازی‌های ویژه سرویس لایو و پی‌سی‌ها را بیش از اینها توسعه دهد.
تلاش‌های سونی برای جذب شرکت‌های مختلف در حوزه بازی در حالی صورت می‌گیرد که رقیب سنتی آن یعنی مایکروسافت چندی پیش طی قراردادی ۶۸.۷ میلیارد دلاری، شرکت بزرگ بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد و گفته می‌شود این قرارداد در تابستان آینده نهایی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.