بازی

فناوری اطلاعات

July 18, 2022
16:49 دوشنبه، 27ام تیرماه 1401
کد خبر: 137598

گوست آو سوشیما نزدیک به ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته است

به مناسبت دومین سالگرد عرضه‌ی بازی گوست آو سوشیما، ساکرپانچ جزئیاتی را درباره‌ی فروش این بازی موفق و تحسین‌شده بیان کرد و این مناسبت را به همراه بازیکنان جشن گرفت. طبق این اطلاعات، فروش بازی گوست آو سوشیما تقریباً به ۱۰ میلیون نسخه رسیده است.
در بیانیه‌ی تازه‌ای که این استودیو منتشر کرده است، اعلام شده که بازی گوست آو سوشیما از زمان عرضه‌اش در تابستان ۲۰۲۰ تا به این لحظه ۹.۷۳ میلیون نسخه فروش داشته است. اگرچه این یک آمار عالی برای اثر کاملاً جدیدی مثل گوست آو سوشیما است اما این رقم در نوع خود بسیار عجیب به نظر می‌رسد.
 
معمولاً شرکت‌ها برای اعلام چنین آمار‌هایی سعی می‌کنند که یک عدد گرد شده را بیان کنند ولی نکته‌ی عجیب اینجاست که توسعه‌دهندگان این بازی صبر نکرده‌اند که فروش بازی از مرز ۱۰ میلیون نسخه که فاصله‌ی کمی با آن دارد، عبور کند و بعد از آن تاریخ فروش را اعلام کنند. آن‌ها ترجیح داده‌اند که همین آمار را در زمان سالگرد ۲ سالگی بازی بیان کنند. استودیو سازندگان از همه‌ی بازیکنانی که این اثر را تجربه کرده‌اند و در موفقیت آن و خلق این آمار تأثیر داشته‌اند، سپاسگزاری کرده است.
 
علاوه بر آمار فروش بازی، استودیو ساکرپانچ جزئیات جالبی هم از فعالیت‌های بازیکنان در بازی گوست آو سوشیما در ۲ سال اخیر بیان کرده است. طبق اسلایدی که آن‌ها در توییتر منتشر کردند، در این دو سال اخیر حدود ۷۸ میلیون عکس درون بازی گوست آو سوشیما گرفته شده است، ۷۵.۱۸ میلیون روباه اهلی شده، ۹۱.۴ میلیون مرحله در حالت لجندز (حالت آنلاین بازی) تجربه شده، ۹۹۸.۵ میلیون نبرد تن‌به‌تن اتفاق افتاده و همچنین ۵۴۰ میلیون دوئل شروع شده است. طبق این اسلایدها، بازیکنان در این بازی در ۹۴.۷۶ اونسن (چشمه‌های آب ‌گرم ژاپن) استراحت کرده‌اند. در انتها هم اعلام شده که ساعاتی که بازیکنان در این بازی اسب‌سواری کرده‌اند، در مجموع معادل ۶۴۳۷.۴ سال است. این جزئیات را در اسلایدهای زیر می‌توانید مشاهده کنید.
تعداد روباه‌های اهلی شده و تصاویر گرفته‌شده
تعداد نسخه‌های فروخته‌شده و مأموریت‌های سپری‌شده در حالت لجندز
تعداد نبردهای تن‌به‌تن و دوئل‌ها
تعداد اونسن‌های دیده شده و مدت‌زمان اسب‌سواری بازیکنان در بازی گوست آو سوشیما
 
آخرین بار، در ماه ژانویه ۲۰۲۲ اعلام شده بود که فروش بازی گوست آو سوشیما از ۸ میلیون نسخه عبور کرده است. این یعنی در این مدت‌زمان این بازی سامورایی حدود ۱.۷۳ میلیون نسخه فروش کرده است. به این ترتیب، بازی گوست آو سوشیما هم در آستانه‌ی فروش بالای ۱۰ میلیون نسخه‌ای قرار گرفته و خود را میان دیگر بازی‌های تراز اول معروف پلی‌استیشن قرار می‌دهد. این بازی از همان بدو عرضه‌اش توانست توجه‌های زیادی را به خود جلب کند و نزد بازیکنان بسیار محبوب شود. این آمار نشان می‌دهد که جدیدترین ساخته‌ی استودیو ساکرپانچ از نظر تجاری هم عملکرد بسیار موفقی داشته و در میان بازی‌های موفق دو نسل اخیر پلی‌استیشن قرار می‌گیرد. این در شرایطی است که گوست آو سوشیما یک عنوان کاملاً جدید بوده است.
 
بازی گوست آو سوشیما ابتدا در ۱۷ ژوئیه سال ۲۰۲۰ برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و سپس نسخه‌ی کامل‌تر آن تحت‌ عنوان گوست آو سوشیما: برداشت کارگردان در ۲۰ اوت ۲۰۲۱ برای پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ به انتشار رسید. با توجه به سیاست‌های اخیر پلی‌استیشن، انتظار می‌رود که این بازی در آینده برای کامپیوتر هم عرضه شود. همچنین مشخص شده است که در حال حاضر یک فیلم سینمایی بر اساس این بازی ویدئویی اقتباس خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.