فناوری اطلاعات

July 19, 2022
17:28 سه شنبه، 28ام تیرماه 1401
کد خبر: 137648

شباهت عجیب شخصیت شرور فیلم Jurassic World: Dominion به تیم کوک، مدیرعامل اپل

دکتر لوئیس داجسون، شخصیت منفی اصلی فیلم Jurassic World: Dominion، به طرز عجیبی شبیه تیم کوک است. حتی مقر اصلی شرکت تحت مدیریت داجسون نیز به اپل پارک شباهت دارد.
جدیدترین قسمت از فیلم‌های مجموعه‌ی دنیای ژوراسیک که در هفته‌های اخیر در سینماها اکران شده، حاوی نکته‌ی جالبی است که احتمالاً همه‌ی بیننده‌ها متوجه آن نشده‌اند. شخصیت منفی اصلی این فیلم در کمال تعجب به مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری‌محور دنیا شبیه است.
 
فیلم‌های مجموعه‌ی دنیای ژوراسیک داستان دنیایی را روایت می‌کنند که دانشمندان با اتکا بر ژنتیک توانسته‌اند دایناسورها را به زندگی برگردانند. در قسمت‌های اول و دوم فیلم دنیای ژوراسیک اتفاقات متعددی بین انسان‌ها و دایناسورها رخ داد و در نهایت دایناسورها توانستند به شهرهای مدرن راه پیدا کنند.
 
قسمت سوم فیلم که Jurassic World Dominion نام دارد طولانی‌ترین فیلم از مجموعه‌ی دنیای ژوراسیک است و داستان شخصیت‌های قبلی را در دنیایی که انسان و دایناسور مجبور به هم‌زیستی شده‌اند، دنبال می‌‌کند.
 
تولیدکنندگان Jurassic World Dominion شرکت جدیدی به نام بایوسن در این فیلم معرفی کرده‌اند که وظیفه‌ی جمع‌آوری دایناسورها و انتقال آن‌ها به جزیره‌ای دور افتاده را برعهده گرفته است. همان‌طورکه تا قبل از اکران رسمی فیلم مشخص شده بود، بایوسن برخی اهداف منفی در سر دارد و مدیرعامل آن عملاً شخصیت شرور اصلی فیلم محسوب می‌شود.
نکته‌ی تعجب‌برانگیز این است که دکتر لوئیس داجسون، مدیرعامل شرکت بایوسن، شباهت‌های فراوانی به تیم کوک، مدیرعامل اپل دارد. این شباهت صرفاً به ظاهر خلاصه نمی‌شود و رفتارهای مدیرعامل بایوسن نیز تا حدی تداعی‌کننده‌ی تیم کوک است. حتی طرز صحبت این دو نیز به هم شباهت دارد.
داستان از آن‌جایی جالب‌تر می‌شود که نمایی از مقر اصلی شرکت بایوسن را می‌بینیم. ساختمان مرکزی این شرکت نیز تا حد زیادی شبیه اپل پارک است.
 
کاربران در توییتر به شباهت عجیب بین لوئیس داجسون و تیم کوک واکنش نشان داده‌اند. فردی در توییتر ضمن اشاره به شباهت بین این دو می‌گوید اگر او سازنده‌ی فیلم بود، به جای تیم کوک، داجسون را شبیه به مارک زاکربرگ می‌کرد. فردی دیگر می‌نویسد: «تیم کوک شخصیت منفی اصلی در فیلم Jurassic World Dominion است.»
 
یک کاربر توییتری دیگر با منشن کردن تیم کوک در توییتر، خطاب به او نوشته: «سلام تیم کوک، بازی شما در فیلم جدید Jurassic World Dominion واقعاً خوب بود. امیدوارم شما را بعداً در فیلم‌های بیشتری ببینم.»
 
Jurassic World Dominion با وجود فروش نسبتاً خوب نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند. این فیلم که به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا با یک‌سری مشکلات در مسیر تولید مواجه شد، شامل بازیگرانی نظیر کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، جف گلدبلوم و سم نیل است.
 
نسخه‌ی باکیفیت فیلم جدید دنیای ژوراسیک به‌تازگی دردسترس قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.