تلفن همراه

گوشی

July 25, 2022
19:26 دوشنبه، 3ام مردادماه 1401
کد خبر: 137823

گوشی وان‌پلاس ۱۰T بدون اسلایدر کناری معروف وان‌پلاس عرضه خواهد شد

وان‌پلاس خود را برای رونمایی از گوشی هوشمند پرچم‌دار جدیدش یعنی وان‌پلاس ۱۰T آماده می‌کند. پیش‌تر ۱۲ مرداد تاریخ رسمی معرفی این گوشی هوشمند جدید اعلام شد و قرار است به عنوان جایگزین وان‌پلاس ۸T در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین طبق شنیده‌ها، این گوشی هوشمند احتمالاً آخرین پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ وان‌پلاس خواهد بود. تا به امروز افشاگری‌های زیادی در مورد این گوشی هوشمند صورت گرفته که به لطف آن‌ها به برخی از مشخصات کلیدی وان‌پلاس ۱۰T دسترسی پیدا کردیم. اکنون اما گزارشی منتشر شده که از یک تغییر بزرگ روی بدنه‌ی این گوشی پرچم‌دار خبر می‌دهد. بر طبق این گزارش ظاهراً وان‌پلاس تأیید کرده که وان‌پلاس ۱۰T تقریباً پس از یک دهه، اولین گوشی پرچم‌دار این برند بدون اسلایدر کناری معروف وان‌پلاس خواهد بود.
این شرکت فعال در حوزه‌ی فناوری از آغاز سال ۲۰۲۲ تا به امروز از گوشی‌های هوشمند بسیاری نظیر وان‌پلاس ۱۰ پرو، وان‌پلاس ۱۰R، وان‌پلاس Ace ریسینگ ادیشن، نورد ۲T، نورد CE 2 و نورد CE 2 لایت رونمایی کرده که نشان می‌دهد خود را برای حضوری قدرتمندانه‌تر در بازار جهانی محصولات هوشمند بیش از پیش آماده کرده است. این شرکت بعد از اینکه تصمیم گرفت میان‌رده‌های سری نورد را تولید و روانه‌ی بازار کند، تعداد گوشی‌های این شرکت در هر سال افزایش پیدا کرد. پیش‌تر فقط ۳ یا نهایتا ۴ گوشی از این شرکت را در بازار شاهد بودیم اما بعدها این تعداد به ۵ و بیشتر هم رسید. حال به نظر می‌رسد شرکت چینی اکنون که تقریباً سه فصل کامل از سال ۲۰۲۲ را سپری کرده‌ایم، تا فصل پاییز از ۸ گوشی جدید رونمایی کند که یکی از آن‌ها گوشی هوشمند پرچم‌دار وان‌پلاس ۱۰T خواهد بود.
 
از زمان عرضه‌ی گوشی وان‌پلاس وان، تقریباً همه‌ی گوشی‌های این شرکت مجهز به اسلایدر کناری معروف وان‌پلاس بودند که برای جابجایی بین حالت‌های زنگ استفاده می‌شد. با استفاده از این اسلایدر، کاربران می‌توانند بین حالت‌های مختلف پخش صدای زنگ نظیر بی‌صدا، حالت لرزش و صدا‌دار تغییر وضعیت دهند. این اسلایدر از آن زمان تا کنون در تمامی پرچم‌داران وان‌پلاس وجود داشته است، اما در برخی از گوشی‌های اقتصادی مانند وان‌پلاس نورد N20 حذف شده است.
 
اکنون اما وان‌پلاس ۱۰T، اولین گوشی هوشمند این شرکت بعد مدت‌ها خواهد بود که قرار است بدون اسلایدر کناری معروف وان‌پلاس روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شود. «هوپ لیو»، طراح ارشد وان‌پلاس اعلام کرده که این اقدام، در جهت بهینه‌سازی اجزای گوشی از جمله باتری بزرگ‌تر، سرعت شارژ سریع‌تر و آنتن‌دهی بهتر امری ضروری بوده است.
 
علاوه بر این، وان‌پلاس با انتشار تصویری از این گوشی جدید، طراحی آن را که تا حد زیادی شبیه به گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو است به اشتراک گذاشته است. این تصویر نشان می‌دهد که وان‌پلاس ۱۰T روی پنل جلویی مجهز به حفره‌ی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی است. در سمت چپ بدنه‌ی این گوشی دکمه‌ی کم و زیاد کردن صدا و در سمت راست آن نیز دکمه‌ی پاور دیده می‌شود. روی قاب پشتی وان‌پلاس ۱۰T یک ماژول دوربین بسیار بزرگ تعبیه شده که تقریبا یک سوم قاب پشتی را اشغال می‌کند.
 
گفته می‌شود که یک سیستم دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برای این گوشی هوشمند پرچم‌دار در نظر گرفته شده است. در کنار این سنسور، دوربین اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می‌شود. باید اشاره کنیم که طبق گفته‌ها، وان‌پلاس قرار است از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ که به‌تازگی معرفی شده، به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند بهره ببرد.
 
پیش‌تر قرار بود که وان‌پلاس با همکاری برند هاسلبلاد گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را با سنسور اصلی بسیار قدرتمند روانه‌ی بازار کند، اما وان‌پلاس تأیید کرده که همچنان از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 به عنوان سنسور اصلی این گوشی استفاده خواهد کرد که این موضوع همکاری بین این دو شرکت را به حاشیه می‌برد.
 
بر اساس آنچه از قبل در مورد این گوشی هوشمند می‌دانیم، وان‌پلاس ۱۰T مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED است که رزولوشن Full HD+ و نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. وان‌پلاس روی پنل جلویی این گوشی هوشمند یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه کرده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.