تلفن همراه

گوشی

August 3, 2022
11:08 چهارشنبه، 12ام مردادماه 1401
کد خبر: 138046

سامسونگ همچون اپل تعمیر گوشی را در خانه امکان‌پذیر می‌کند

سامسونگ اعلام کرد در برنامه «خودتعمیری» به صاحبان بعضی گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی امکان می‌دهد برخی از مشکلات دستگاهشان را در خانه رفع کنند.
 
یکی از معضلات مهم بسیاری از صاحبان گوشی‌های هوشمند این است که نمی‌توانند مشکلات رایج قطعات دستگاه خود، ازجمله شکستی صفحه‌نمایش را رفع کنند. چندی پیش، اپل از آغاز به‌ کار پروژه‌ی تعمیر سلف‌سرویس (Self Service Repair) در ایالات متحده‌ی آمریکا خبر و قطعات موردنیاز برای تعمیر گوشی‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ و نسل سوم آیفون SE را دردسترس قرار داد. حال سامسونگ می‌خواهد روشی را پیش روی مردم قرار دهد تا تعمیر برخی از قطعات گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی آسان‌تر و دردسترس‌تر شود.
 
به‌گزارش Android Authority، سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد به‌منظور اجرای برنامه‌ی جدیدش که به صاحبان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی اجازه می‌دهد خودشان بعضی قطعات دستگاه را تعمیر کنند، با iFixit همکاری خواهد کرد.
 
در ابتدا، برنامه‌ی جدید سامسونگ از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۱ به‌همراه تبلت گلکسی تب اس ۷ پلاس پشتیبانی می‌کند. مالکان دستگاه‌های مذکور می‌توانند قطعات و ابزارهای مخصوص برای تعویض صفحه‌نمایش و شیشه پشتی و درگاه‌های شارژ را تهیه کنند.
 
برای تعمیر صفحه‌نمایش گوشی، صاحبان محصول یادشده می‌توانند مجموعه‌هایی را بخرند که شامل صفحه‌نمایش، قاب‌فلزی گوشی، قاب و باتری است. بااین‌حال، اگر باتری گوشی متورم شده باشد، کاربران نباید خودشان اقدامی انجام دهند. برنامه‌ی خودتعمیری سامسونگ راهنماهای گام‌به‌گامی را نیز برای کمک به افراد ارائه می‌دهد.
 
سامسونگ می‌گوید پروژه‌ی جدیدش نه‌تنها به افزایش عمر تلفن‌ها کمک می‌کند؛ بلکه میزان ضایعات تولیدشده به‌واسطه‌ی این دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد. گوشی‌ها و قطعات قابل‌تعمیر بیشتری در آینده به این برنامه اضافه خواهد شد. سامسونگ هنوز قیمت کیت‌های خودتعمیری را اعلام نکرده؛ اما گفته است که آن‌ها را با همان قیمتی می‌فروشد که به تعمیرکاران وابسته خود ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.