رگولاتوری

August 3, 2022
19:28 چهارشنبه، 12ام مردادماه 1401
کد خبر: 138059

کاهش متوسط زمان پاسخگویی به شکایات در سامانه ۱۹۵

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق اعلام کرد: متوسط زمان پاسخگویی به شکایات ثبت شده مربوط به منطقه شمال شرق در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، از هفت روز به چهار روز کاهش پیدا کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمد شمسایی گفت: با وجود افزایش ۲۵ درصدی شکایات در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰، متوسط زمان رسیدگی به شکایات در منطقه شمال شرق حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: در چهار ماه ابتدایی سال جاری، ۱۲ هزار و ۱۳۱ شکایت در سامانه ۱۹۵ مربوط به منطقه شمال شرق رگولاتوری توسط کاربران ثبت شده است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۱۴ مورد آن رسیدگی شده است، در همین بازه زمانی در سال گذشته، از ۹ هزار و ۶۹۱ شکایت ثبت شده در سامانه ۱۹۵، ۹ هزار ۶۸۸ شکایت رسیدگی شده است.
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق درباره اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به شکایات، عنوان کرد: یکی از اقدامات اساسی منطقه شمال شرق برگزاری جلسات مستمر هم‌اندیشی با نمایندگان اپراتورها است. علاوه بر این، کمیته رسیدگی به شکایات در منطقه به صورت مستمر شکایات ثبت شده در سامانه را پیگیری کرده و در صورت نیاز با اپراتورها مکاتباتی را انجام می‌دهد.
 
شمسایی یکی از دلایل افزایش میزان شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ را افزایش آگاهی مشترکان درباره این سامانه دانست و بیان کرد: در منطقه شمال شرق تمام دفاتر و نمایندگی‌های اپراتورها و نیز دفاتر پیشخوان دولت موظف شدند تا به مشترکان خود اطلاع دهند که تمام کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir شکایت‌های خود را در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ثبت و پیگیری کنند.
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق ارائه اطلاعات لازم به مشترکان درباره قوانین و مقررات مرتبط با استفاده از سیم‌کارت‌ها و تعهدات اپراتورها را یکی دیگر از اقدامات انجام شده به منظور آگاهی‌رسانی مشترکان دانست و گفت: علاوه بر آگاه‌سازی مشترکان، انعکاس دایمی مشکلات ارتباطی در سطح روستاهای بدون تعهد اپراتورها به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از دیگر اقدامات این منطقه است.
 
شمسایی با اشاره به اینکه مشکلات ارتباطی در حوزه سیار یکی از موضوعات اساسی در حوزه ارتباطی کشور بوده و تنها به یک منطقه محدود نمی‌شود، عنوان کرد: به دلیل آنکه شبکه فیبرنوری باعث توسعه ارتباطات ثابت شده و کیفیت شبکه ارتباطی سیار را ارتقا می‌دهد، راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت پرسرعت (اجرای پروژه فیبرنوری تا منازل) به یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم تبدیل شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن پروژه توسعه فیبرنوری (FTTx) برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: از اقدامات منطقه شمال شرق رگولاتوری در راستای اجرایی شدن پروژه FTTx می‌توان به انعقاد قرارداد اجرای پروژه تامین زیرساخت شبکه بر بستر فیبرنوری (FTTH) گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل با شهرداری مشهد و انعقاد تعهدنامه شرکت های‌وب در اجرای پوشش و ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری (FTTH) در شهر گرگان اشاره کرد.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق در ادامه افزود: شرکت مخابرات ایران از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان تیرماه سال جاری، ۳ هزار پورت پر سرعت در خراسان رضوی و ۳۱۴ پورت پر سرعت در خراسان شمالی تحویل مشترکان داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.