فناوری اطلاعات

August 5, 2022
19:03 جمعه، 14ام مردادماه 1401
کد خبر: 138093

انتشار نخستین اوراق قرضه شرکت مادر فیسبوک

مِتا پلتفرمز- شرکت مادر فیس بوک- اعلام کرد نخستین اوراق قرضه خود را منتشر می کند.
مِتا سرمایه گذاری عظیمی را برای تامین مالی پروژه های واقعیت مجازی خود انجام می دهد. این شرکت شبکه اجتماعی میزان اوراق قرضه مورد عرضه را اعلام نکرده است اما طبق گزارش IFR News به نقل از منابع آگاه، فروش اوراق قرضه از سوی مِتا ممکن است بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیارد دلار باشد.
 
مِتا اعلام کرده است از پول کسب شده از فروش اوراق قرضه، برای مخارج سرمایه، بازخرید سهام، خرید شرکتها یا سرمایه گذاری استفاده خواهد کرد. این شرکت رتبه A۱ را از آژانس اعتبارسنجی مودیز و رتبه AA منفی و دورنمای باثبات را از آژانس "اس اند پی" دریافت کرده است. مِتا چهار سهم اوراق قرضه با موعد بازپرداخت پنج تا ۴۰ سال خواهد فروخت.
 
در میان شرکتهای فناوری بزرگ، مِتا تنها شرکتی است که هیچ بدهی در حسابهای خود ندارد. ورود به بازار اوراق قرضه، به این شرکت فضای مالی بیشتری برای تامین هزینه بعضی از تغییرات پرهزینه از جمله فعالیت در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را فراهم می کند. همچنین در فضای بازار فعلی، انتشار اوراق قرضه، نسبتا ارزان خواهد بود. اوراق قرضه شرکتی پس از ریزش که اوایل امسال داشتند، ماه گذشته بهبود یافتند زیرا سرمایه گذاران امیدوارند مبارزه بانک مرکزی آمریکا با تورم از طریق افزایش سریع نرخهای بهره، به تدریج تاثیر خود را نشان دهد.
 
غولهای فناوری دیگر نظیر اپل و اینتل هم اوایل هفته جاری اوراق قرضه منتشر کرده و به ترتیب ۵.۵ میلیارد دلار و شش میلیارد دلار جمع کردند.
 
بانکداران و سرمایه گذاران می گویند پنجره صدور اوراق قرضه در ماههای آینده با افزایش هزینه های تامین مالی، ممکن است نادر شود.
 
بر اساس گزارش رویترز، اوراق قرضه از سوی مِتا، پس از پیش بینی یک دورنمای تیره و ثبت نخستین کاهش سه ماهه درآمد این شرکت منتشر می شود. نگرانی از وقوع رکود اقتصادی و فشارهای رقابت پذیری، روی فروش تبلیغات دیجیتالی مِتا تاثیر منفی گذاشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.