سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 6, 2022
12:38 شنبه، 15ام مردادماه 1401
کد خبر: 138117

همکاری لاجیتک و تنسنت برای عرضه یک کنسول دستی مبتنی بر کلاد

شرکت‌های لاجیتک (Logitech) و تنسنت گیمز (Tencent Games) از تصمیم خود برای عرضه یک کنسول بازی دستی برای اجرا روی فضای ابری یا همان کلاد خبر داده‌اند. این کنسول دستی نتیجه بهره‌گیری از تخصص مهندسان لاجیتک در حوزه سخت‌افزار و توان مهندسان تنسنت در بخش نرم‌افزار است.
 
برخلاف آنچه در استیم دک یا سوئیچ مشاهده ‌می‌شود، بازی‌ها روی این کنسول دستی مبتنی بر فضای ابری، روی سرورها رندر و اجرا شده و روی کنسول استریم ‌می‌شوند.
 
بر این اساس، گیمرها و دارندگان این کنسول دستی ‌می‌توانند بازی‌های AAA را در هر مکانی استریم و اجرا کنند. این دو شرکت همچنین، یک تیزر را از این همکاری برای تولید کنسول جدید خود منتشر کردند که البته به غیر از تاریخ عرضه در اواخر سال، اطلاعات دیگری در مورد قیمت یا حتی طراحی ظاهری محصول در این تیزر ارائه نشده است.
 
این روزها، بازار کنسول‌‌های دستی با مدل‌های مختلف داغ شده و استقبال کاربران نیز قابل توجه بوده است. همین امر باعث شده لاجیتک و تنسنت بخواهند تا با عرضه محصولی جدید به این بازار و با اتکا به محبوبیت برند خود، کاربران را به استفاده از این کنسول دستی جدید سوق دهند. با این حال، نباید انتظار داشت که لاجیتک، این کنسول دستی را مجهز به قوی‌ترین پردازنده موجود عرضه کند؛ چرا که این کار، باعث افزایش قیمت دستگاه خواهد شد و در نتیجه، بخش زیادی از خریداران را از دست خواهد داد.
 
به نظر ‌می‌رسد با گسترش فناوری ۵G و همچنین توسعه وای‌فای، زیرساخت لازم برای پشتیبانی از این کنسول دستی مبتنی بر کلاد، آماده باشد. حتی بازی‌های ابری نیز طی یک دهه گذشته، مسیری طولانی را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون چند شرکت بزرگ مانند مایکروسافت، گوگل و انویدیا، سرویس‌‌های خود را در اختیار کاربران قرار ‌می‌دهند.
 
با این حال، گوشی‌‌های هوشمند ‌می‌توانند یک چالش بزرگ برای کنسول‌‌های دستی ابری باشند؛ چرا که مدل‌های امروزی، از قابلیت‌‌های لازم برای ارائه تجربه‌ای رضایت‌بخش از اجرای بازی‌های مختلف برخوردارند و به مرور زمان نیز به این قابلیت‌‌ها اضافه ‌می‌شود. برای نمونه، کاربران ‌می‌توانند کنترلرهایی همچون ریزر کیشی‌(Razer Kishi) یا Backbone One را خریداری کنند و با اتصال آن به گوشی‌‌های هوشمند خود، از موبایل به عنوان یک پلتفرم بازی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.