رسانه‌های اجتماعی

August 21, 2022
13:50 یکشنبه، 30ام مردادماه 1401
کد خبر: 138442

افزایش تهدید علیه مجریان قانون در فیسبوک، توئیتر و تیک تاک

رهبران کمیته نظارت مجلس آمریکا از شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک، توییتر و تیک تاک خواسته اند به سرعت اقداماتی درباره تهدیدهای آنلاین فزاینده علیه نیروهای مجری قانون انجام دهند.
به گزارش ورج، این تهدیدات پس از آن افزایش یافت که «اف بی آی» خانه دونالد ترامپ (رییس جمهور سابق آمریکا) در ایالت فلوریدا را جستجو کرد.
 
در همین راستا قانونگذاران روز گذشته نامه ای به ۸ شبکه اجتماعی بزرگ ارسال کردند و خواستار اطلاعات دقیقی درباره تعداد تهدیدها علیه نیروهای مجریان قانون در پلتفرم هایشان طی هفته های گذشته شدند. تحقیقات این کمیته شامل پلتفرم های بزرگی مانند فیس بوک، توئیتر و تیک تاک می شود. اما رقبای این شبکه های اجتماعی که از حزب راستگرا پشتیبانی می کنند مانند Gab، GETTER، Rumble و شبکه اجتماعی خود ترامپ(تروث) را نیز شامل می شود.
 
در این نامه از هر پلتفرم خواسته شده جزئیات مربوط به نحوه شناسایی و واکنش نسبت به تهدیدهای آنلاین را اعلام کنند. همچنین قانونگذاران خواستار کپی هایی از هرگونه تبلیغاتی شده اند که همراه پست هایی درباره مقامات مجری قانون به نمایش درآمده اند.همچنین نمایندگان به چند پست اشاره کردند که کاربران توئیتر و «تروث» منتشر کرده و خواهان جنگ مدنی و خشونت علیه نیروهای قانون شده بودند. در این میان برخی نمایندگان جمهوری خواه از جمله پل گوسار و مارجری تایلور گرین در پست هایی از کنگره خواسته بودند نیروی فاسد «اف بی آی» را نابود کند.
 
نامه مذکور در حالی ارسال شده که یک هفته قبل مقامات فدرال درباره افزایش تعداد تهدیدهای آنلاین علیه نیروهای مجری قانون هشدار دادند. سازمان اف بی آی و وزارت امنیت میهن آمریکا جمعه گذشته بولتن اطلاعاتی مشترکی را با مقامات مجری قانون ایالتی و محلی در سراسر کشور به اشتراک گذاشتند که افزایش این تهدیدها را برجسته کرده بود. به گفته این مقامات افزایش تهدیدهای آنلاین ممکن است به خشونت علیه مجریان قانون منجر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.