بازی

فناوری اطلاعات

August 28, 2022
14:22 یکشنبه، 6ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138605

بازی جدید Dune در سبک چند نفره آنلاین کلان معرفی شد

فیلم دون (Dune) را می‌توان یکی از موفق‌ترین موارد سال ۲۰۲۱ دانست. این فیلم بر اساس یک مجموعه کتاب ساخته شده و به همین دلیل پتانسیل زیادی برای ساخت بازی دارد. به دلیل اینکه داستان قدرتمندی دارد. همینطور اینکه جهان دون بسیار گسترده و جالب بوده و همین باعث می‌شود شرکت‌های بازی‌سازی به آن توجه کنند.
در گذشته ما شاهد عناوین زیادی از دون بودیم و اکثراً به شکل استراتژی بودند. این بازی‌ها نتوانستند موفقیت چندانی کسب کرده و از پتانسیل کامل دنیای دون استفاده کنند. حال شرکت فانکام (Funcom) تصمیم گرفته تا یک بازی در دنیای دون بسازد. نام این بازی دون: بیداری (Dune: Awakening) بوده و در سبک چند نفره آنلاین گسترده (MMO) است. از طرفی بازی جهان باز بوده و شما می‌توانید از پتانسیل کامل دنیای دون استفاده کنید.
 
در بازی جدید دون شما باید تلاش کنید تا در دنیای سخت دون دوام بیاورید. مانند اکثر عناوین دوام آوری شما با ابزار کم شروع کرده و باید کرکتر خود را ارتقاء دهید. به دلیل اینکه بازی به سبک چند نفره آنلاین گسترده است شما دارای یک دنیای مشترک بوده و حتی باید با یکدیگر برای منابع مبارزه کنید. همین موضوع باعث خواهد شد تا جذابیت بازی چند برابر بشود.
قطعاً در یک بازی به این سبک کاراکتر اصلی قابل شخصی‌سازی خواهد بود. البته هنوز اینکه تا چه حد بازیکنان در طراحی کاراکتر آزادی عمل دارند، هنوز مشخص نیست.
 
شما باید در دنیای آراکیس (Arrakis) یک مکان امن برای خود بسازید تا در برابر طوفان‌های شن دوام بیاورید. از طرفی از زره خود هم باید مراقبت کنید. کرم‌های شنی (Sandworms) را هم فراموش نکنید. دنیای آراکیس بسیار گسترده بوده و به همین علت در این بازی محتوای زیادی برای گشت و گذار وجود دارد. شما می‌توانید با دوستانتان وارد غارهای مختلف شده و برای یافتن آیتم‌های متفاوت تلاش کنید.
 
اگر با فیلم یا کتاب‌های دون آشنایی داشته باشید، می‌دانید که ادویه (Spice) اهمیت زیادی در دنیای دون دارد. این موضوع در بازی هم صدق می‌کند. شما با در دست داشتند ادویه قدرت زیادی خواهید داشت و می‌توانید حکم رانی کنید. همین موضوع باعث می‌شود تا بازیکنان دیگر به دنبال دزدیدن ادویه از شما باشند.
 
کاراکتر شما دارای قابلیت‌های خاص است. از طرفی با استفاده از ادویه و به دست آورد توانایی‌های دیگر شما می‌توانید قدرتمندتر هم بشوید. به طور کلی بازی به شکلی ساخته شده تا شما دائماً برای پیشرفت تلاش کنید. رقابت با بازیکنان دیگر در عین دشواری هیجان خاصی به بازی می‌بخشد. نکته جالب اینجاست که شما می‌توانید گروه خود را بسازید و افراد دیگر را در بازی هدایت کنید. البته هنوز اطلاعات زیادی از بازی دون: بیداری منتشر نشده و تنها در حد معرفی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.