اپراتورها

تلفن همراه

August 31, 2022
1:05 چهارشنبه، 9ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138666

مدیرعامل ایرانسل: در صورت انعطاف رگولاتوری روی چارچوب FTTx مشارکت می‌کنیم/ فعالیت ۲.۴ میلیون گوشی 5G در شبکه ایرانسل

ICTna.ir – مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه فیبر نوری زیرساخت اصلی زیرساخت کشور است و باید توسعه یابد، گفت:‌ اگر در رگولاتوری روی چارچوب این طرح انعطاف ببینیم، علاقه‌مندیم مشارکت کنیم.

Abbasi Arand.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیژن عباسی آرند در مراسم افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در هفته دولت حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: چون حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه بالا است و کاهش هشت درصدی تسهیم درآمد اپراتورها تاثیر خوبی دارد اما درصورتی‌که موانع برطرف شود، ورود می‌کنیم.

او اظهار داشت: نظام تعرفه‌گذاری باید اصلاح شود و‌ برای اینکه به فیبر رغبت داشته باشیم، باید تفاوت معناداری در تعرفه دسترسی ارتباطات ثابت و موبایل وجود داشته باشد.

عباسی آرند افزود: معتقدیم مردم باید در منزل سرویس با کیفیت اقتصادی ثابت داشته باشند و به‌طور کلی موبایل تعرفه بالاتری داشته باشد.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه ظرفیت شبکه موبایل رو به اشباع است و‌ همه اپراتورها توان زیادی را برای سرویس‌دهی گذاشته‌اند، گفت: برای سرمایه‌گذاری نیاز به درآمد بیشتر است و‌ با درآمد بیشتر‌، توسعه اتفاق می‌افتد و مردم به اینترنت با سرعت و با کیفیت دسترسی خواهند داشت.

او اظهار داشت: برای راه‌اندازی ۴۶۰ سایت جدید 5G برنامه‌ریزی کرده‌ایم و الان در همه مراکز Core ایرانسل در کل ‌کشور‌ راه‌اندازی شده و امروز ۱۰۶ سایت 5G ایرانسل در کشور افتتاح می‌شود و امیدواریم ظرف چهار ماه آینده ۴۶۰ سایت به بهره‌برداری برسد.

عباسی آرند همچنین از فعال بودن دو ‌میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی 5G در شبکه ایرانسل خبر داد و افزود: از این تعداد قفل ۹۷۰ هزار گوشی باز شده و قابلیت استفاده دارد که بیشتر مربوط به گوشی‌های چینی است و ۷۵ هزار مشترک دارای گوشی قفل شده هستند که از این شبکه با هات‌اسپات استفاده می‌کنند.

به گفته او، فاز نخست پروژه بهره‌برداری از فرکانس ۲۳۰۰ مگاهرتز با تجهیز ۷۰۰ سایت در سال گذشته آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید و‌ تا پایان سال ۱۸۰۰ سایت دیگر به بهره‌برداری می‌رسد تا کیفیت دسترسی مشترکین بهبود یابد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین از راه‌اندازی مراکز داده ایرانسل در مشهد، همدان، بندرعباس و بابل خبر داد تا بر اساس آن تجربه دسترسی مشترکان به شبکه ارتباطی ایرانسل بهبود یابد.

او همچنین از بهره‌برداری از ۸۶ سایت جدید در ۱۳۷ روستا خبر داد و افزود: تا پایان سال ۳۰۰ سایت دیگر در ۵۶۰ روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.