فناوری اطلاعات

September 3, 2022
15:59 شنبه، 12ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138732

لپ تاپ گرانقیمت ایسوس با نمایشگر تاشو معرفی شد

شرکت تایوانی ایسوس لپ تاپ «زن بوک ۱۷ فولد او ال ای دی» با نمایشگر تاشو را با قیمت ۳۴۹۹ دلار معرفی کرده است.
به گزارش دیلی میل،این دستگاه نوآورانه که در نمایشگاه IFA برلین رونمایی شده یک نمایشگر ۱۷.۳ اینچی او ال ای دی تاشو و لمسی دارد که وسط آن لولایی نصب شده است.
ایسوس ادعا می کند پس از تا شدن نمایشگر، لپ تاپ به یک دستگاه جمع و جور ۱۲.۵ اینچی تبدیل می شود که کوچکتر از یک ورقه کاغذ است و به راحتی در کیف فرد جای می گیرد.
 
دستگاه مذکور در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ میلادی به طور جهانی به قیمت گزاف ۳۴۹۹ دلار عرضه می شود.«زن بوک ۱۷ فولد او ال ای دی» در حقیقت نمایشگری در ۲ سایز برای کاربر فراهم می کند که یکی از آنها ۱۷.۳ اینچی، لمسی با کیفیت ۲.۵K است که از وسط تا می شود.
 
ایسوس ادعا می کند لولایی که در دستگاه به کار رفته بسیار دقیق و طبق تست ها قادر به تحمل ۳۰ هزار چرخه باز و بسته شدن است.
پس از باز شدن دستگاه، کاربر می تواند نمایشگر را به دو بخش تقسیم کند که هرکدام از آنها اپلیکیشن های مختلفی را نشان می دهند. به عنوان مثال در یک نمایشگر نرم افزار اکسل و در دیگری گوگل کروم نمایش داده می شود.
 
علاوه بر این موارد «زن بوک ۱۷ فولد او ال ای دی» همراه یک کیبورد بلوتوثی عرضه می شود و البته با کیبوردهای مجازی که روی یک بخش نمایشگر ظاهر می شود، کار می کند.
 
ایسوس ادعا می کند دستگاه مذکور را درحالت باز می توان مانند تبلت، در حالتی که تا نیمه تا شده همراه کیبورد به شکل لپ تاپ و حتی به شکل یک کتاب الکترونیک استفاده کرد.
 
«زن بوک ۱۷ فولد او ال ای دی» نخستین بار در ژانویه ۲۰۲۲ در نمایشگاه CES آمریکا رونمایی شد اما ایسوس آن را به طور رسمی در نمایشگاه IFA برلین معرفی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.