تحلیل بازار

تلفن همراه

September 3, 2022
16:22 شنبه، 12ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138734

اقدام جدید هند برای عرضه سریع تر موبایل های جدید به بازار

هند تصمیم دارد استراتژی فرایند تست موازی را آزمایش کند تا به این ترتیب تایید ایمنی دستگاه‌های الکترونیکی جدید تسریع شود.
به گزارش رویترز، این اقدام برنامه های عرضه دستگاه های شرکت های بزرگی مانند اپل در هند را ارتقا می دهد.
 
اقدام مذکور در حالی انجام می شود که هند سعی دارد موانع پیش روی کسب و کارهای داخل کشور را رفع کند. از سوی دیگر نارندا مودی نخست وزیر هند نیز برنامه ای بلند پروازانه برای ارتقای تولید سخت افزارهای الکترونیکی دارد و یکی از اهداف دولتش رساندن ارزش این صنعت به ۳۰۰ میلیارد دلار تا ۲۰۲۶ میلادی است.
 
طبق این طرح بخش های مختلف دستگاه ها به طور همزمان، مدت زمان تست برای دریافت تاییدیه دستگاه های مختلف از ایرباد های بی سیم تا موبایل ۵تا ۸ هفته کاهش می یابد. این درحالی است که مدت زمان انجام چنین تستی در حال حاضر ۱۶ تا ۲۱ هفته است.
 
گروه MAIT در بیانیه ای در این باره گفت: در صنعت تست های مذکور به طور مستقیم با سهولت کسب و کار مرتبط است. از سوی دیگر کاهش مدت زمان تست سبب می شود مشتریان سریع تر به محصولات جدید دسترسی یابند.
 
گروه MAIT شامل شرکت های مختلف از جمله اپل، تولید کنندگان موبایل کره ای و چینی و همچنین شرکت های جهانی و داخلی فعال در بخش الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات هند است.
 
براساس اعلام گروه مذکور «دفتر استانداردهای هند» برای کاهش مدت زمان تست دستگاه ها توافق کرده تا یک پروژه آزمایشی را انجام دهد که در آن برخی محصولات سخت افزاری الکترونیکی شناخته شده به طور موازی آزمایش شوند.
 
فرایند طولانی و خسته کننده تست محصولات ممکن است مثلاً برای ایرپادهای جدید اپل حدود ۱۶ هفته طول بکشد، زیرا قاب شارژ و همچنین اجزای مختلف آن باید قبل از ارزیابی ایرباد تایید شوند.
 
این فرایند برای موبایل ها و قطعات آن ممکن است تا ۲۱ هفته طول بکشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.