سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 11, 2022
10:35 یکشنبه، 20ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138911

مایکروسافت در حال آزمایش نواروظیفه مخصوص تبلت در ویندوز 11 است

نواروظیفه‌ی جدید و سازگار با تبلت مایکروسافت برای ویندوز ۱۱ با ابعادی کوچک‌تر ابتدا ماه فوریه معرفی شد و حالا این شرکت دوباره درحال آزمایش ویژگی مورد اشاره است.
 
مایکروسافت نوار وظیفه‌ی مناسب تبلت خود را دوباره در آخرین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ معرفی کرد. این نواروظیفه‌، اولین‌بار در ماه فوریه درکنار سایر ویژگی‌های جدید ارائه‌شده برای عرضه‌ی نهایی در ویندوز ۱۱ معرفی شد، اما مدتی بعد وارد فاز توسعه‌ی داخلی شد. غول فناوری مستقر در ردموند، با انتشار پستی وبلاگی اعلام کرد که نواروظیفه‌ی جدید سازگار با تبلت‌ها بخشی از به‌روزرسانی این سیستم‌عامل محسوب می‌شود که در کانال توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر منتشر می‌شود و فقط برای کامپیوترهای شخصی ۲ در ۱ درنظر گرفته شده است و نه لپ‌تاپ‌ها یا رایانه‌های رومیزی.
به گزارش ورج، نواروظیفه‌ی جدید مایکروسافت در ویندوز ۱۱ برای تبلت‌ها، به‌نحوی طراحی شده است که هنگام عدم استفاده، پنهان شود و فضای بیشتری دردسترس کاربر قرار دهد. وقتی این بخش جمع می‌شود، موارد مهم مثل زمان و درصد باتری روی آن نمایش می‌یابد. با گسترش دادن نواروظیفه‌ی جدید، چندین برنامه، ابزارک و دکمه‌ی استارت نمایان خواهد شد که به‌نظر می‌رسد برای استفاده با دستورها لمسی، بهینه‌ شده‌اند. این بخش از ظاهری بهره می‌برد که با اتصال صفحه‌کلید در رایانه‌های دو در یک، به موقعیت بهینه‌ی خود بازمی‌گردد.
 
مایکروسافت همچنین در جدیدترین به‌روزرسانی خود، به‌خصوص در بخش System Tray، ویژگی‌های دیگری را روی دستگاه‌های غیر از رایانه‌های ۲ در ۱، ارائه می‌کند. با این آپدیت جدید، هنگامی‌که روی گزینه‌های منو جابه‌جا می‌شوید، نمادها و تصاویر متحرک به نوار کناری اضافه خواهند شد. به‌روزرسانی مذکور همچنین برخی اشکالات را در تنظیمات، ابزارک‌ها، Task Manager و غیره رفع می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.