تبلت

تلفن همراه

September 20, 2022
14:04 سه شنبه، 29ام شهریورماه 1401
کد خبر: 139036

سرفیس پرو ۹ ۵G با ظاهری جدید در FCC دیده شد

به‌تازگی و با حضور تبلت مایکروسافت سرفیس پرو ۹ ۵G در وب‌سایت FCC تقریبا مطمئن شده‌ایم این محصول قرار است با ظاهری جدید و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ راهی بازار شود.
طی این چند هفته‌ی اخیر خبرهای زیادی در رابطه با تبلت مورد انتظار مایکروسافت یعنی سرفیس پرو ۹ منتشر شده مبنی بر اینکه این محصول قرار است در دو مدل راهی بازار شود؛ یک مدل به تراشه‌ی ساخت اینتل سری آلدر لیک P و یک مدل دیگر هم به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ مجهز خواهد شد که مورد دوم مبتنی بر ARM است و از فناوری ۵G هم پشتیبانی خواهد کرد.
 
مایکروسافت اما به‌تازگی تبلتی را با عنوان «دستگاه محاسباتی قابل حمل» در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) به ثبت رسانده که به اعتقاد وب‌سایت Windows Central، همان سرفیس پرو ۹ ۵G است. محصولی که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸cx نسل ۳ به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. همان تراشه‌ای که در پروژه‌ی ولترا مورد استفاده قرار گرفته است. تقریبا از این بابت هم مطمئن هستیم چرا که این دستگاه از قابلیت Smart Transmit functionality کوالکام هم پشتیبانی می‌کند. همچنین مودمی که در این تبلت تعبیه شده از اینترنت ۵G با باند فرکانسی زیر ۶ گیگاهرتز و وای‌فای ۶E هم پشتیبانی می‌کند.
 
این تبلت که جانشین سرفیس پرو X خواهد شد، از لحاظ ظاهری قرار است در مقایسه با نسل قبل اندکی تفاوت داشته باشد. طبق شنیده‌ها، کناره‌های این محصول انحنای بیشتری در مقایسه با لبه‌های سرفیس پرو X خواهند داشت و خود تبلت هم اندکی باریک‌تر خواهد بود. طبق گفته‌های وب‌سایت Windows Central، ظاهرا پورت USB-C در این محصول روی فریم سمت چپ و پورت سرفیس کانکت هم روی فریم سمت راست تعبیه خواهد شد که این دقیقا مخالف چیزی است که در سرفیس پرو X شاهد هستیم.
 
علاوه بر این‌ها، سرفیس پرو ۹ ۵G قرار است در یک مدل دیگر هم با تجهیز به تراشه‌ی اینتل و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی راهی بازار شود. این تبلت به عنوان جانشین سرفیس پرو ۸ در دسترس قرار خواهد گرفت و شکل ظاهری آن هم تفاوتی با مدل ۵G ندارد و این یعنی اندکی از لحاظ ظاهری با سرفیس پرو ۸ هم تفاوت خواهد داشت.
 
مشخص نیست مایکروسافت چه زمانی از این محصول و سایر محصولاتی که انتظار می‌رود آن را همراهی کنند نظیر سرفیس لپ‌تاپ ۵ و سرفیس استودیو ۳ رونمایی کند اما این شرکت آمریکایی معمولا در حد فاصل بین اواسط تا اواخر پاییز از محصولات سخت‌افزاری جدیدش رونمایی می‌کند ولی امسال این اتفاق در تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر) رخ خواهد داد. هرچند رویداد سال گذشته در تاریخ ۲۲ سپتامبر برگزار شد اما اگر قرار بود امسال هم همین اتفاق رخ دهد، باید تاکنون خبرهایی را راجع به آن می‌شنیدیم چون فقط دو روز تا ۲۲ سپتامبر امسال زمان باقی مانده است.
 
با این حال خبرهای مربوط به تاریخ رونمایی از این محصولات فعلا در حد یک شایعه هستند و باید منتظر ماند و دید طی روزها یا هفته‌های آتی چه خبرهای بیشتری در این باره منتشر می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.