تبلت

تلفن همراه

September 20, 2022
15:58 سه شنبه، 29ام شهریورماه 1401
کد خبر: 139040

مدل‌های معرفی‌نشده‌ی آیپد پرو در وب سایت لاجیتک دیده شدند

انتظار می‌رود که اپل از مدل‌های جدید آیپد پرو در رویداد ماه آینده به طور رسمی رونمایی کند. پیش از برگزاری این رویداد شایعه شده، وب‌سایت لاجیتک قلم Crayon خود را به‌روزرسانی کرده تا به مدل‌های جدید آیپد پرو که هنوز معرفی نشده‌اند، اشاره کند. پیش‌تر نیز سابقه داشته که تولیدکنندگان لوازم جانبی به محصولات معرفی نشده اپل در وب‌سایت خود اشاره‌ای داشته باشند، اما در این مورد قضیه کمی فرق می‌کند.
 
این وب‌سایت در لیستی نام همه‌ی مدل‌های آیپد که از قلم Crayon Digital پشتیبانی می‌کنند را ذکر کرده است. اخیراً این شرکت دو مدل جدید را به این لیست اضافه کرده که این دو مدل عبارتند از: آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی (نسل ۶) و آیپد پرو ۱۱ اینچی (نسل ۴). با این تفاسیر می‌توان گفت که به‌روزرسانی‌ آیپد پروهای آینده در واقع نسل چهارم آیپد پرو ۱۱ اینچی و نسل ششم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی خواهند بود.
اپل در زمینه قلم‌های نوری با لاجیتک همکاری خوبی دارد. به همین دلیل است که تنها شرکت لاجیتک می‌تواند قلم ثالثی را ارائه دهد که عملکردی مشابه قلم خود اپل در سیستم‌عامل iPadOS دارد. باید اشاره کنیم که قلم لاجیتک برای اولین بار در جریان رویداد ویژه اپل در مارس ۲۰۱۸ معرفی شد. از آنجایی که اپل در این زمینه به طور انحصاری با لاجیتک کار می‌کند، احتمالا لاجیتک در مورد آیپد پروهای آینده اپل نیز اطلاعاتی دارد. علاوه بر این، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که لاجیتک در حال آماده‌سازی نسخه جدیدی از لوازم جانبی Crayon خود است که از پورت لایتنینگ استفاده نمی‌کند.
 
در مورد مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو اپل شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی در فضای مجازی مطرح شده است. در همین راستا «مارک گورمن»، روزنامه‌نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده که  آیپد پرو‌های جدید با طراحی به‌روزی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. طبق این ادعا، آیپد پرو‌های امسال از هر ۴ طرف نمایشگر حاشیه‌های کمتری خواهند داشت.
 
ظاهراً از آنجایی که این محصولات جدید حاشیه‌های نازک‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارند، اپل از یک بریدگی در بالای تبلت‌ها برای قرار دادن دوربین سلفی بهره می‌برد. در حقیقت غول آمریکایی دنیای فناوری از رویکرد مشابه مک‌بوک پرو M1 و M1 مکس در این تبلت‌ها استفاده خواهد کرد؛ یعنی حاشیه‌های نمایشگر را باریک و در عین حال از بریدگی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود که فناوری فیس آیدی در این تبلت‌ها همانند نسل قبلی به انجام وظیفه بپردازند.
 
پیش‌تر گزارش‌ها و شایعه‌ها از قابلیت مخفی لوگوی اپل در آیپد پرو جدید خبر دادند که می‌تواند به عنوان یک پورت MagSafe عمل کند. ظاهراً اپل پنل پشتی شیشه‌ای را کنار گذاشته و قرار است این محصولات جدید با پنل آلومینومی و لوگوی شیشه‌ای اپل به دست کاربران برسد و احتمالاً همین لوگوی شیشه‌ای می‌تواند قابلیت مگ‌سیف را امکان‌پذیر کند. در گزارش دیگر به این موضوع پرداخته شده که اپل قصد دارد بار دیگر فقط برای آیپد پرو ۱۲/۹ اینچی از پنل Mini-LED استفاده کند و مدل ۱۱ اینچی از این مشخصه بهره‌مند نخواهد شد.
گورمن همچنین اعلام کرده که مدل‌های جدید آیپد پرو با سری جدید تراشه‌های M2 که ظاهرا با فرآیند ساخت ۳nm تولید می‌شود، روانه‌ی بازار تبلت‌های هوشمند خواهند شد. انتظار می‌رود که پردازنده‌ی M2 همانند تراشه‌ی M1 مجهز به هشت هسته باشد اما پردازنده‌ی گرافیکی آن از ۱۰ هسته بهره ببرد. ظاهراً مدل‌های جدید آیپد پرو مجهز به کانکتور چهار پین هوشمند خواهند بود که در واقع این اقدام، به‌روزرسانی کانکتور سه پین نسل فعلی آیپد پرو به شمار می‌آید و  می‌تواند تامین انرژی لوازم جانبی این تبلت‌ها را آسان‌تر کند.
 
در کنار این به‌روزرسانی‌های جدید آیپد پرو، اپل در حال آماده‌سازی نسخه جدیدی از آیپد معمولی خود است که برای شارژ از پورت USB-C بهره می‌برد. اگرچه این مدل هنوز در وب‌سایت لاجیتک فهرست نشده، اما احتمال می‌رود که در آینده‌ی نزدیک این اتفاق بیفتد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.