رگولاتوری

September 20, 2022
20:11 سه شنبه، 29ام شهریورماه 1401
کد خبر: 139046

رگولاتوری بر میزان حجم مصرفی بسته‌های اینترنت نظارت می‌کند

مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: حجم بسته‌های اینترنت اپراتورها در قالب بازدیدها و بازرسی‌های دوره‌ای و همچنین نظارت بر خط پایش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، سید محمد امامی افزود: این پایش دوره‌ای با تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به هر اپراتور به صورت دوره تکرار شده و در طی آن اطلاعات و داده‌های مربوط به بسته‌های فروخته شده به مشترکین با ترافیک و پهنای باند مصرفی اپراتورها تطبیق داده می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، مطابق با مقررات با اپراتورها برخورد می‌شود.
 
مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به الزام اپراتورها برای درج ترافیک مصرفی کاربران در پنل مشترکین افزود: مشترکان برای اطمینان بیشتر و کنترل حجم اینترنت دریافتی با استفاده از اپلیکیشن‌های "همراه من" در اپراتور همراه اول، "ایرانسل من" در اپراتور ایرانسل، "رایتل من" در اپراتور رایتل، "شاتل موبایل من" در اپراتور شاتل موبایل"، سامان تل من" در اپراتور سامان تل و یا سایر دسترسی هایی که اپراتورها برای مشترکین ایجاد می‌کنند و همچنین نصب اپلیکیشن‌های مانیتورینگ ترافیک، نسبت به سنجش میزان مصرف دیتا بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: مشترکین درصورت مشاهده مغایرت یا تخلف در این زمینه می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس https://۱۹۵.cra.ir و یا تماس با شماره ۹۵، شکایت خود را ثبت کنند تا این موضوعات از سوی رگولاتوری پیگیری، بررسی و پاسخ داده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.