تلفن همراه

گوشی

September 25, 2022
16:21 یکشنبه، 3ام مهرماه 1401
کد خبر: 139135

پتنت سامسونگ؛ سیستم تشخیص چهره با دو دوربین زیر نمایشگر گوشی

سامسونگ پتنت جدیدی برای نمایش سیستم تشخیص چهره با دو دوربین در زیر نمایشگر ثبت کرده است. یکی از این دوربین‌ها در بخش پایینی نمایشگر تعبیه می‌شود.
 
به‌نظر می‌رسد سامسونگ مشغول کار روی سیستم جدیدی برای تشخیص چهره است. این سیستم از دو دوربینی تشکیل خواهد شد که به زیر صفحه‌نمایش منتقل می‌شوند. جزئیات سیستم جدید در پتنتی که سامسونگ سال گذشته‌ی میلادی در اداره‌ی مالکیت معنوی کره‌ی جنوبی ثبت کرده، تشریح شده است. این پتنت تا هفته‌ی قبل به‌صورت عمومی منتشر نشده بود.
 
براساس گزارش GSMArena، ایده‌ی کلی سامسونگ برای سیستم تشخیص چهره‌ی جدید، سر راست به‌نظر می‌رسد. سامسونگ قصد دارد ازطریق دو دوربین زیر نمایشگر، از دو زاویه‌ی مختلف چندین تصویر از صورت کاربر ثبت کند تا مدلی سه‌بعدی از چهره ایجاد شود. ایجاد مدل سه‌بعدی باعث می‌شود امنیت سیستم تشخیص چهره بالاتر برود.
سامسونگ در توضیحات پتنت جدیدش به‌طور صریح به استفاده از دوربین درون‌صفحه‌ای اشاره می‌کند. در حال حاضر فناوری دوربین درون‌صفحه‌ای به بلوغ کامل نرسیده، بااین‌حال سامسونگ با این نوع فناوری ناآشنا نیست. شرکت کره‌ای سال گذشته و امسال در گوشی‌های تاشدنی سری گلکسی زد فولد از چنین دوربینی استفاده کرد.
 
با در نظر گرفتن این‌که سامسونگ اولین بار در سری گلکسی زد فولد از دوربین درون‌صفحه‌ای استفاده کرد، احتمال دارد دوربین درون‌صفحه‌ای دوگانه نیز برای اولین بار در یکی از تاشدنی‌های شرکت کره‌ای دیده شود.
 
شاید سامسونگ بخواهد دو دوربین سلفی را در فاصله‌ی زیاد نسبت‌به هم قرار دهد تا این دوربین‌ها بتوانند از زاویه‌هایی متفاوت از صورت کاربر تصویربرداری کنند. احتمال دارد یکی از دوربین‌ها در بخش پایینی نمایشگر قرار بگیرد، یعنی جایی که حسگر اثر انگشت تعبیه می‌شود. بعید نیست دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت در قالب ماژولی واحد با هم ترکیب شوند.
پتنت جدید سامسونگ جزئیات فنی زیادی در بر ندارد، بااین‌حال در یکی از تصاویر منتشرشده با پتنت نحوه‌ی کارکرد سیستم تشخیص چهره را می‌بینیم. این تصویر که گوشی هوشمندی را با طراحی مرسوم غیرتاشدنی از نیم‌رخ نشان می‌دهد، به وضوح اعلام می‌کند یکی از دوربین‌های سلفی در بخش پایینی نمایشگر جای خواهد داشت.
سامسونگ گفته است که سیستم تشخیص چهره‌ی جدیدش می‌تواند ابعاد مردمک چشم را اندازه بگیرد تا دقت بالاتری داشته باشد. ابعاد مردمک چشم در واکنش به شرایط نوری محیط تغییر می‌کند. اندازه‌گیری ابعاد مردمک باعث می‌شود سیستم تشخیص چهره‌ی سامسونگ با کارهایی مثل نمایش عکس فریب نخورد.
 
فراموش نکنید آنچه سامسونگ به نمایش گذاشته فعلاً در مرحله‌ی پتنت به سر می‌برد و شاید هرگز در محصولات این شرکت دیده نشود. بسیاری از پتنت‌ها تا سال‌ها رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.