بازی

فناوری اطلاعات

October 18, 2022
13:59 سه شنبه، 26ام مهرماه 1401
کد خبر: 139552

سگا توضیح می‌دهد؛ چرا نام سری یاکوزا را تغییر دادند؟

در ماه سپتامبر سال جاری، کمپانی سگا سه بازی جدید را از سری یاکوزا (Yakuza) معرفی کرد که به طرز عجیبی هیچ یک از آن‌ها نام یاکوزا را در عنوان خود نداشتند و در عوض از عنوان Like a Dragon استفاده می‌کنند. این سه بازی Like a Dragon 8 ،Like a Dragon Gaiden و !Like a Dragon: Ishin هستند.
با این حال سوال اصلی این است که اعضای استودیوی Ryu Ga Gotoku به عنوان سازندگان این بازی‌ها، چرا چنین تصمیمی گرفته‌اند؟ حال ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama) به عنوان یکی از اعضای اصلی این استودیو که روی نسخه‌های مختلفی از این سری کار کرده است، به این سوال پاسخ داده است.
 
طبق گفته‌ی یوکویاما، زمانی که آن‌ها برای اولین بار سری یاکوزا را راه‌اندازی کردند، در موقعیت تجاری بسیار متفاوتی با وضعیت فعلی قرار داشت. یاکوزا یک عنوان بسیار جذاب در نظر گرفته می‌شد و از آن جایی که یوکویاما و سایر اعضای تیم، اطلاعاتی از بازار جهانی به مانند امروز نداشتند، تصمیم گرفتند که از آن استفاده کنند. البته اعضای استودیو بارها به تغییر عنوان این مجموعه فکر کرده‌اند، اما این سری با نام یاکوزا به طور گسترده‌ای شناخته شده، بنابراین ترجیح دادند که آن را به همان شکل باقی بگذارند.
 
با این حال در نزدیکی دوره‌ای که Yakuza 0 منتشر شد، محبوبیت این سری در خارج از کشور ژاپن نیز شروع شد. همچنین با توجه به اینکه بازی‌های اخیر سری شروع به دور شدن از روایت کردن داستان‌هایی صرفا در مورد درگیری بین یاکوزاها کرده‌اند، تصمیم گرفته شد که عنوان انگلیسی Yakuza: Like a Dragon را به Ryu Ga Gotoku 7 بدهند. علاوه‌بر این، با سه بازی جدید معرفی شده، نام این سری به طور رسمی به Like a Dragon تغییر یافته است.
 
البته یوکویاما فعلا مطمئن نیست که استودیوی سازنده، نسخه‌ی هشتم را با نام Like a Dragon 8 منتشر کند یا خیر. از آنجایی که این یک دنباله برای Yakuza: Like a Dragon است، ممکن است که برای مخاطبان غربی عناوینی مانند Yakuza: Like a Dragon 2 یا Like a Dragon 2 مناسب‌تر باشد. در حال حاضر گفته شده که استودیو در حال بررسی واکنش طرفداران نسبت به این موضوع است. در واقع اگرچه استودیوی سازنده می‌خواهد یک نام تجاری مشترک بین بازارهای داخلی و خارج از کشور ژاپن ایجاد کند، اما نمی‌خواهد که با عنوانی که درک آن برای بازیکنان دشوار است، پیش رود.
 
در رابطه با !Like a Dragon: Ishin، تیم توسعه‌ی بازی به شعبه‌ی سگا در آمریکا بیان کرده که آن‌ها برای عنوان انگلیسی بازی آزادی کامل دارند و این کمپانی تصمیم گرفته تا عنوان Like a Dragon: Ishin را برای آن انتخاب کند که ترجمه‌ی مستقیم عنوان ژاپنی آن است. بازی در قرن ۱۹ ژاپن اتفاق می‌افتد و اصطلاح Ishin به رویدادهای خاص سیاسی این کشور در آن دوران با نام Meiji Ishin یا Restoration Meiji اشاره دارد. در واقع داستان بازی هیچ ارتباطی با یاکوزا ندارد و به همین دلیل، دادن عنوان Yakuza: Ishin به بازی عجیب خواهد بود.
 
وقتی از یوکویاما در مورد استفاده از عنوان یاکوزا ایشین سوال شد، بیان کرد که این کار به هیچ وجه مناسب بازی نخواهد بود. با این حال، به نظر نمی‌رسد که تغییر نام سری تنها به عنوان راهی برای اجتناب از استفاده از این عنوان بوده باشد. او گفت که حتی اگر آن‌ها در بازی‌های جدید مجموعه بر نبردهای بین یاکوزاها تمرکز کنند، احتمالا از عناوینی مانند Yakuza یا Like a Dragon: Yakuza استفاده نخواهند کرد.
 
در هر صورت هر بار که تیم استودیوی Ryu Ga Gotoku یک بازی جدید منتشر می‌کند، تلاش زیادی کرده تا مطمئن شود که داستان آن مربوط به دوران مدرن و فعلی است و این شامل عنوان بازی نیز می‌شود. گفتنی است که سری Yakuza تبدیل به Yakuza: Like a Dragon شد و اکنون به عنوان Like a Dragon به سفر خود ادامه خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.