امنیت

فناوری اطلاعات

October 30, 2022
19:50 یکشنبه، 8ام آبانماه 1401
کد خبر: 139855

عمده حملات سایبری به کشور موثر نبودند

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از افزایش حملات سایبری به کشور خبر داد و گفت: عمده این حملات موثر نبودند.
محمود خالقی دخت امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها نیز در ادامه گفت: از اوایل تابستان امسال حملات سایبری علیه سامانه‌های داخلی افزایش داشته است که خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد عمده این حملات مؤثر نبودند و نتوانستند به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنند.
 
وی تصریح کرد: مأموریت اصلی ما رسیدگی به این حوادث است و تاکنون ۲۴۰ آدرس آلوده شناسایی و اعلام‌شده است.
 
هادی اصلان زاده، معاون توسعه و سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزیر ارتباطات نیز با اشاره به موضوع منابع انسانی با بیان اینکه امسال برای جذب منابع انسانی با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه هستیم؛ برهمین اساس برای جذب نیروی جدید با چالش‌هایی مواجه بودیم، گفت: البته برای تامین نیاز ادارات کل، در حوزه جذب سربازان امریه اقداماتی را آغاز کردیم و توانستیم مجوزها و موافقت‌های لازم را برای جذب از ستاد کل نیروهای مسلح دریافت کنیم که از مهرماه فراخوان نخست آن صادر و پس از ثبت‌نام نزدیک به صد نفر از متقاضیان، در این مرحله ۳۰ نفر جذب‌شده‌اند که عمده آن‌ها به ادارات کل استانی تخصیص پیدا خواهند کرد.
 
وی با اشاره به موضوع احداث مجتمع‌های ادارات کل استانی تصریح کرد: در شهرکرد و کرمانشاه زیرساخت‌های فنی و زیرساختی مجتمع‌های این ادارات آماده ‌شده است و هم‌اکنون امکان بهره‌برداری آن وجود دارد. در آذربایجان غربی، کرمان، کردستان و اردبیل نیز احداث و تکمیل مجتمع‌های این ادارات به‌سرعت در حال پیگیری است و امیدوارم به‌زودی شاهد بهره‌برداری این مجتمع‌ها باشیم.
 
اصلان زاده تصریح کرد: همچنین ۱۰ پروژه عمرانی دیگر برای احداث مجتمع‌های ادارات کل استانی تعریف‌شده است که امیدواریم ظرف دو سال آینده این پروژه‌ها نیز به سرانجام برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.