تلفن همراه

سیستم‌عامل

November 1, 2022
8:40 سه شنبه، 10ام آبانماه 1401
کد خبر: 139924

چه گوشی‌هایی از سامسونگ به One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ آپدیت می‌شوند؟

سامسونگ به‌تازگی فرایند انتشار آپدیت رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های سری گلکسی S22 آغاز کرده است. در این مطلب شما می‌توانید لیست کامل گوشی‌های واجد شرایط برای دریافت این آپدیت را مشاهده کنید.
بالاخره لیست کامل تمام گوشی‌های واجد شرایط سامسونگ برای دریافت رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ اعلام شده است چرا که سامسونگ به‌تازگی فرایند انتشار این آپدیت را برای گوشی‌های سری گلکسی S22 آغاز کرده و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تعداد بیشتری از گوشی‌های این شرکت هم آپدیت یادشده را دریافت کنند.
 
اگر خبرهای مربوط به سیاست آپدیت نرم‌افزاری سامسونگ را دنبال کرده باشید، شاید از این بابت که آیا گوشی شما برای دریافت این آپدیت جدید واجد شرایط هست یا خیر اطلاع کافی داشته باشید. اما اگر دقیقا نمی‌دانید که آیا می‌توانید طعم اندروید ۱۳ را روی محصول خود بچشید، در این مطلب لیستی از محصولات واجد شرایط سامسونگ برای دریافت این آپدیت را قرار داده‌ایم.
 
در این لیست نام‌های بزرگی دیده نمی‌شوند. محصولاتی که برای دریافت قابلیت‌های جدید از لحاظ سخت‌افزاری واقعا هیچ کم و کاستی ندارند اما طبق سیاست سامسونگ، دیگر نباید آپدیت جدید را دریافت کنند. این یعنی لزوما عرضه یا عدم عرضه‌ی آپدیت به قدرت سخت‌افزاری یک سری از گوشی‌ها بستگی ندارد. اما بدون فوت وقت می‌پردازیم به گوشی‌هایی که قرار است آپدیت رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ را دریافت کنند.
 
لییست محصولات واجد شرایط سامسونگ برای دریافت رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳
 
سری گلکسی S
گلکسی S22 5G
گلکسی S22 پلاس ۵G
گلکسی S22 اولترا ۵G
گلکسی S21 5G
گلکسی S21 پلاس ۵G
گلکسی S21 5G
گلکسی S21 فن ادیشن ۵G
گلکسی S20 LTE/5G
گلکسی S20 پلاس LTE/5G
گلکسی S20 اولترا ۵G
گلکسی S20 فن ادیشن LTE/5G
گلکسی S10 لایت
 
سری گلکسی نوت
گلکسی نوت ۲۰ LTE/5G
گلکسی نوت ۲۰ اولترا LTE/5G
گلکسی نوت ۱۰ لایت
 
سری گلکسی Z
گلکسی زد فولد ۴ ۵G
گلکسی زد فلیپ ۴ ۵G
گلکسی زد فولد ۳ ۵G
گلکسی زد فلیپ ۳ ۵G
گلکسی زد فولد ۲ ۵G
گلکسی زد فلیپ LTE/5G
 
سری گلکسی A
گلکسی A33 5G
گلکسی A53 5G
گلکسی A73 5G
گلکسی A23
گلکسی A13
گلکسی A72
گلکسی A52s 5G
گلکسی A52 LTE/5G
گلکسی A71 LTE/5G
گلکسی A51 LTE/5G
گلکسی کوانتوم ۲
گلکسی A42 5G
گلکسی A03s
گلکسی A32
گلکسی A32 5G
گلکسی A22
گلکسی A22 5G
گلکسی A03
 
سری گلکسی M
گلکسی M42 5G
گلکسی M12
گلکسی M62
گلکسی M22
گلکسی M32
گلکسی M32 5G
گلکسی M52 5G
گلکسی M33
گلکسی M23
 
سری گلکسی F
گلکسی F42 5G
گلکسی F62
گلکسی F12
گلکسی F22
گلکسی F23
 
تبلت‌های سری گلکسی تب
گلکسی تب S7 LTE/5G/Wi-Fi
گلکسی تب S7 پلاس LTE/5G/Wi-Fi
گلکسی تب S7 فن ادیشن LTE/5G/Wi-Fi
گلکسی تب S6 لایت
گلکسی تب S8 اولترا
گلکسی تب S6 5G
گلکسی تب A7 لایت
گلکسی تب A8 10.5 (2021)
 
سری X کاور
گلکسی Xcover 5
 
این تمام محصولاتی هستند که قرار است آپدیت رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ را به‌زودی دریافت کنند. اگر از کاربران یکی از محصولات بالا هستید باید این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که آپدیت‌های نرم‌افزاری عمده معمولا منطقه به منطقه عرضه می‌شود و این یعنی شاید اندکی طول بکشد تا سامسونگ آن را برای منطقه‌ی شما عرضه کند. بنابراین صبور باشید.
 
در حال حاضر همانطور که گفته شده، سری گلکسی S22 هستند که در حال حاضر آپدیت یادشده در نسخه‌ی پایدار برایشان عرضه شده است. انتظار می‌رود گوشی‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ هم خیلی زود آپدیت مورد نظر را دریافت کنند هرچند در این رابطه چیزی گفته نشده است.
 
آنچه که باعث غافلگیری شده، نبود سری گلکسی S10 و نوت ۱۰ از لیست است. این گوشی‌ها قرار هم نبود اندروید ۱۳ را دریافت کنند چون فقط سه سال برای دریافت آپدیت‌های اندروید واجد شرایط بودند. بنابراین طبیعی هم بود که از لیست کنار گذاشته شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.