بازی

فناوری اطلاعات

November 4, 2022
15:20 جمعه، 13ام آبانماه 1401
کد خبر: 140018

بازی‌های اندروید گوگل‌پلی به‌طور آزمایشی روی کامپیوترهای شخصی دردسترس قرار گرفت

بخش بازی‌های گوگل‌پلی اکنون در ایالات‌متحده و هفت کشور دیگر به‌طور آزمایشی دردسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفته است و امکان اجرای ۸۵ بازی اندرویدی را روی کامپیوترهای ویندوزی فراهم می‌کند.
بازی‌های گوگل‌پلی برای رایانه‌های شخصی از امروز به‌صورت آزمایشی در ایالات‌متحده دردسترس قرار گرفته است. همه‌ی کاربران می‌توانند درصورت تمایل روی کامپیوتر ویندوزی خود، مجموعه‌ای از بازی‌های اندروید را اجرا کنند. گوگل نسخه‌ی بتای اولیه‌ی این به‌روزرسانی را در اوایل سال جاری روی رایانه‌های شخصی فعال کرد اما فقط به هنگ‌کنگ، کره‌ی جنوبی و تایوان محدود بود. اکنون این شرکت امکان آزمایش اجرای بازی‌های اندروید روی ویندوز را در ایالات‌متحده، کانادا، مکزیک، برزیل، اندونزی، فیلیپین، مالزی و سنگاپور نیز فعال کرده است.
 
درحال‌حاضر امکان اجرای بازی‌هایی مثل 1945 Air Force، Blade Idle، Cookie Run: Kingdom و Evony: The King's Return دردسترس کاربران ویندوز است. به‌ گزارش ورج، این برنامه همچنین داده‌های مربوط به بازی‌ها را بین نسخه‌ی موبایل و رایانه، همگام‌سازی می‌کند تا بتوانید در پلتفرم‌های مختلف ادامه‌ی مراحل بازی را اجرا کنید. گوگل درحال اضافه کردن عناوین جدید برای کامیپوترهای ویندوزی است ولی درحال‌حاضر فقط ۸۵ بازی در این سرویس ارائه می‌شود.
 
آرجون دیال، مدیر بازی‌های گوگل‌پلی می‌گوید:
 
ما از گسترش پلتفرم خود به بازارهای بیشتر خوشحالیم و کاربران می‌توانند با اجرای آن‌ها روی رایانه‌های شخصی، لذت ببرند. همان‌طور که به انتشار عمومی این قابلیت نزدیک می‌شویم، ویژگی‌های جدیدی اضافه خواهیم کرد و علاوه‌براین بازخورد توسعه‌دهنگان و کاربران را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
 
ارائه‌ی بازی‌های گوگل‌پلی در ویندوز جدا از اقدام مایکروسافت برای اجرای برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ است. غول فناوری مستقر در ردموند درعوض با آمازون وارد همکاری شد تا امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های ارائه‌شده در فروشگاه اپلیکیشن آمازون را در جدیدترین سیستم‌عامل دسکتاپ خود ارائه دهد. مایکروسافت برای ارائه‌ی این ویزگی، یک زیرسیستم مخصوص در ویندوز ایجاد کرده است، اما گوگل از برنامه‌ی جداگانه‌ی خود برای ارائه‌ی بازی‌های گوگل‌پلی روی رایانه‌های شخصی بهره گرفته است.
 
اگر تمایل دارید بازی‌های گوگل‌پلی را روی رایانه‌ی شخصی خود امتحان کنید، می‌توانید با مراجعه به این پیوند، به برنامه‌ی مخصوص آن دسترسی داشته باشید. شایان‌ذکر است برای انجام این کار سیستم شما باید حداقل مشخصات موردنیاز را برآورده کند:
 
ویندوز ۱۰
فضای‌ ذخیره‌سازی SSD
گرافیک اینتل UHD 630 یا گرافیک‌های مشابه
پردازنده‌ی فیزیکی چهار هسته‌ای
رم ۸ گیگابایت
۱۰ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی آزاد
استفاده از حساب مدیر ویندوز
قابلیت مجازی‌سازی سخت‌افزاری باید فعال باشد
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.