فناوری اطلاعات

November 4, 2022
17:24 جمعه، 13ام آبانماه 1401
کد خبر: 140037

ارزش اپل اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بیشتر است

ارزش شرکت اپل اکنون 2.307 تریلیون دلار اعلام شده و ارزش شرکت‌های آلفابت، آمازون و متا با یکدیگر 2.306 تریلیون دلار است.
ارزش بازار اپل اکنون از مجموع آلفابت، آمازون و متا بالاتر است. طبق آخرین داده‌های ارائه شده، ارزش شرکت سازنده آیفون 2.307 تریلیون دلار است، در حالی که ارزش سایر شرکت‌های حوزه‌های فناوری با یکدیگر به 2.306 تریلیون دلار می‌رسد.
 
طبق گزارش اینسایدر و بر اساس داده‌های Yahoo Finance، ارزش بازار آلفابت شرکت مادر گوگل به 1.126 تریلیون دلار، آمازون 939.78 میلیارد دلار و متا مادر فیسبوک به 240.07 میلیارد دلار رسیده است.
 
کاهش سهام شرکت‌های فناوری به جز اپل
به طور کلی، سهام شرکت‌های فناوری بزرگ، به دلیل ارائه گزارش‎ درآمدهای ناامیدکننده سه ماهه، با کاهش زیادی همراه شده است. اما اپل پس از اینکه نسبت به پیش‌بینی‌های وال استریت عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده، از نظر ارزش سهام نیز عملکرد بهتری نسبت به همتایان حوزه فناوری خود داشته است.
 
سهام شرکت سازنده آیفون 8 درصد افزایش یافته است. در همین حال، پس از اعلام گزارش‌های مالی، ارزش سهام متا بیشتر از 20 درصد و آمازون حدود 10 درصد سقوط کرد و آلفابت نیز شاهد کاهش تک رقمی بود. درآمد کم آلفابت، آمازون و متا نشان می‌دهد که تقاضا برای تبلیغات دیجیتال در حال کمرنگ شدن است.
 
طی پنج دوره گذشته، سهام اپل 0.16 درصد افزایش یافته است، در حالی که این موضوع برای آلفابت به اندازه 5.7 درصد و برای آمازون 17.0 درصد کاهش یافته است. همچنین متا در این دوره کاهش 7.6 درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرده است.
 
با وجود موفقیت اپل، ارزش بازار آن از 2.193 تریلیون دلار در پایان سال 2021 کاهش یافته است. مجموعه‌ای از دلایل مانند تورم بالا، افزایش نرخ بهره، ترس از رکود اقتصادی و جنگ اوکراین باعث شده تا سهام شرکت‌های فناوری در سال 2022 دچار مشکل شود.
 
متا از جمله شرکت‌هایی است که بیشترین آسیب را دیده و علاوه بر خارج شدن از لیست 20 شرکت برتر جهان، تاکنون متاورس بیش از 9 میلیارد دلار ضرر از خود به جای گذاشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.