سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 4, 2022
17:33 جمعه، 13ام آبانماه 1401
کد خبر: 140038

احتمال تولید نشدن تراشه Exynos 2300 سامسونگ قوت گرفت

یک افشاگر می‌گوید اگر سامسونگ در پی تولید Exynos 2300 بود، اطلاعات این پردازنده تا الان فاش می‌شد. به همین دلیل احتمالاً تراشه‌ی موردبحث تولید نمی‌شود.
با وجود این‌که سال ۲۰۲۲ کمتر از دو ماه دیگر به پایان می‌رسد، تاکنون هیچ مشخصات دقیقی از پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی Exynos 2300 دردسترس قرار نگرفته است. یک افشاگر به‌طور غیرمستقیم می‌گوید که به دلیل نبود اطلاعات دقیق، به احتمال زیاد این پردازنده معرفی نمی‌شود.
 
حساب کاربری Ice Universe در توییتر که سابقه‌ی خوبی در افشای اطلاعات سامسونگ دارد، در توییت جدیدش به‌صراحت از عدم تولید Exynos 2300 خبر نداده است، اما غیرمستقیم می‌گوید نبود اطلاعات دقیق تنها می‌تواند یک معنا داشته باشد: سامسونگ Exynos 2300 را تولید نمی‌کند. سال‌ها است که جزئیات پردازنده‌ها و محصولات سامسونگ چند ماه قبل از رونمایی رسمی فاش می‌شود.
 
براساس گزارش Wccftech، سامسونگ پیش‌تر گفته است که خودش را به ادامه‌ی تولید پردازنده‌های سری اگزینوس متعهد می‌داند. غول کره‌ای صنعت فناوری تاکنون نتوانسته پردازنده‌هایی در حد و اندازه‌ی کوالکام و اپل بسازد، در همین راستا گزارش‌های تأییدنشده از تغییراتی اساسی در تیم تولید اگزینوس خبر می‌دهند. به احتمال زیاد آثار این تغییرات تا سال ۲۰۲۵ مشاهده نخواهد شد.
 
کوالکام گفته است سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی S23 به‌صورت انحصاری از پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 استفاده می‌کند. این پردازنده احتمالاً با لیتوگرافی چهار نانومتری ساخته می‌شود. کاربران عمدتاً از مجهز نشدن گلکسی S23 به تراشه‌ی اگزینوس خوشحالند، چون تراشه‌های اگزینوس سابقه‌ی خوبی در زمینه‌ی قدرت پردازشی و تولید گرما ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.