سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 6, 2022
14:55 یکشنبه، 15ام آبانماه 1401
کد خبر: 140106

مایکروسافت ماشین‌های مجازی رایگان ویندوز ۱۱ را دردسترس قرار داد

مایکروسافت می‌گوید ماشین‌های مجازی مبتنی‌بر ویندوز ۱۱ هم‌اکنون به‌رایگان دردسترس‌اند. این ماشین‌های مجازی به شما امکان می‌دهند با ویندوز ۱۱ کار کنید؛ حتی اگر کامپیوتر شما سخت‌افزار ضعیفی دارد.
 
توسعه‌دهندگانی که در پی ساخت اپلیکیشن برای ویندوز ۱۱ هستند یا کاربرانی که قصد دارند پیش از نصب ویندوز ۱۱ با آن کار کنند، از‌این‌پس می‌توانند ماشین‌های مجازی رسمی مایکروسافت را که به‌‌رایگان ارائه می‌شوند، دانلود کنند. ماشین مجازی یا VM نرم‌افزاری است که به‌صورت کامپیوتر مجازی اجرا می‌شود. از دیدگاه سیستم‌عامل‌ دستگاه شما، ماشین مجازی کامپیوتری واقعی است.
 
به‌نوشته‌ی خبرگزاری Neowin، مایکروسافت بار‌دیگر ماشین‌های مجازی خود را به‌روزرسانی کرده است که شامل ابزارهای متنوعی برای توسعه‌دهندگان هستند. با این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند به جدیدترین نسخه‌ی ویندوز ۱۱، WSL، ویژوال استودیو ۲۰۲۲، ویندوز ترمینال و… دسترسی پیدا کنند.
 
ماشین‌های مجازی مبتنی‌بر ویندوز ۱۱ به‌طور‌دائمی رایگان نیستند. در‌صورت تمایل می‌توانید تا ۱۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۲۰ دی ۱۴۰۱) به‌رایگان از ماشین‌های مجازی جدید مایکروسافت استفاده کنید؛ اما پس از آن تاریخبه فعال‌سازی ماشین مجازی موظف‌ خواهید بود (به روش‌های مرسوم فعال‌سازی ویندوز).
 
مایکروسافت می‌گوید ماشین‌های مجازی رسمی ویندوز ۱۱ در چهار نسخه برای VMWare ،Hyper-V ،VirtualBox و Parallels دردسترس قرار دارند. به‌منظور استفاده از این ماشین‌های مجازی، حداقل به ۲۰ گیگابایت فضای خالی نیاز خواهید داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.