فناوری اطلاعات

November 9, 2022
14:31 چهارشنبه، 18ام آبانماه 1401
کد خبر: 140210

اروپا درباره ادغام اکتیویژن در مایکروسافت تحقیق می کند

همانطور که پیش بینی می شد کمیسیون اتحادیه اروپا یک تحقیق کامل درباره فرایند خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» توسط مایکروسافت و به قیمت ۶۹ میلیارد دلار انجام می دهد.
به گزارش انگجت، اتحادیه اروپا پس از بررسی اولیه اعلام کرد این معامله قدرت رقابت در چند حوزه به خصوص بازار رایانه های شخصی و کنسول های بازی و همچنین سرویس های بازی های ابر رایانشی را کاهش می دهد.
 
به گفته مقامات این کمیسیون مایکروسافت انگیزش های اقتصادی کافی دارد تا دسترسی رقبا به بازی های رده بالا و موفق اکتیویژن بلیزارد را متوقف کند. همچنین این سازمان اروپایی بیم آن دارد که چنین معامله ای به طور ناعادلانه مزیتی برای رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز در بازار ایجاد کند.
 
هرچند در ظاهر به نظر می رسد این نگرانی بی مورد است اما باید اشاره کرد موفقیت دستگاه هایی مانند «استیم دک» سبب شد لینوکس به یک جایگزین بازی رایانه ای برای ویندوز تبدیل شود.
 
اتحادیه اروپا اکنون ۹۰ روز کاری فرصت دارد تا تحقیق مذکور را کامل کند. با توجه به این زمانبندی احتمالا نتیجه تحقیق در این زمینه در ۲۳ مارس ۲۰۲۳ میلادی اعلام خواهد شد.
 
مارگارت وستاگر معاون اجرایی کمیسیون اروپا در این باره می گوید: مایکروسافت سال ها یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زنجیره بازی های رایانه ای بوده است. اکنون نیز قصد خرید اکتیویژن بلیزارد را دارد که یک تولید کننده موفق محتوای بازی رایانه ای است. ما باید مطمئن شویم توزیع کنندگان فعلی و آتی رایانه و کنسول های بازی رایانه ای و همچنین رقبای تامین کننده سیستم های عامل رایانه ، از فرصتی یکسان در بازار بهره می برند.
 
البته کمیسیون لزوما این معامله را متوقف نمی کند اما ممکن است فرایند خرید را به تعویق بیندازد و امتیازاتی از مایکروسافت بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.