اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 12, 2022
18:04 شنبه، 21ام آبانماه 1401
کد خبر: 140323

ظاهراً اپل قصد دارد در حوزه موتور جست‌وجوگر با گوگل وارد رقابت شود

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد رقیبی برای موتور جست‌وجوی گوگل طراحی و راه‌اندازی کند؛ هرچند برای دستیابی به این هدف، راه‌ درازی در پیش دارد.
حدود ۲۰۰ نفر از تیم مهندسان جست‌وجوی اپل این شرکت را به مقصد گوگل ترک کرده‌اند. گفته می‌شود بسیاری از این افراد قبلاً در گوگل فعالیت کرده‌اند؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد مهندسان بین این دو غول فناوری جابه‌جا می‌شوند.
 
ظاهراً به‌طور‌خاص بنیان‌گذاران Laserlike اپل را به مقصد گوگل ترک کرده‌اند؛ استارتاپ فعال در حوزه‌ی جست‌وجو که اپل آن را درسال ۲۰۱۸ خرید. Laserlike که سه مهندس سابق واحد جست‌وجوی گوگل آن را تأسیس کرده‌اند، وب‌سایت‌ها را براساس علاقه و سابقه‌ی مرور به کاربران توصیه می‌کند. اپل این استارتاپ را در تلاش برای تقویت قابلیت‌های جست‌وجوی خود در اسپات‌لایت و سیری خرید.
 
براساس گزارش iMore، سرینیواسان ونکاتاچری، یکی از بنیان‌گذاران Laserlike، مدیر ارشد تیم جست‌وجوی اپل شد. با اینکه اعضای این استارتاپ در چهار سال گذشته برای اپل کار کرده‌اند، به‌نظر می‌رسد اکنون این شرکت را به مقصد گوگل ترک کرده‌اند. گفته می‌شود اپل با استفاده از قابلیت‌های Laserlike، ویژگی‌های سیری و اسپات‌لایت را تقویت خواهد کرد. تیمی که این شرکت را ترک کرده است، در حال توسعه‌ی قابلیت‌های جست‌وجویی است که شاید بتواند با گوگل رقابت کند.
 
سال‌ها شایعه شده بود که اپل قصد دارد برای رقابت با گوگل موتور جست‌وجو توسعه دهد؛ اما تاکنون جزئیاتی از این اقدام دردسترس قرار نگرفته است.. گوگل همچنان سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض آیفون باقی بماند.
 
آخرین اقدام اپل در حوزه‌ی جست‌وجو این است که در iOS 16 دکمه‌ای برای جست‌وجوی اسپات‌لایت در پایین صفحه‌ی اصلی آیفون اضافه کرده است. اکنون به‌جای اینکه برای ورود به اسپات‌لایت انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید، به‌سادگی می‌توانید روی Search ضربه بزنند. اگرچه این تغییر در نگاه اول بسیار کوچک به‌نظر می‌رسد، نشان‌دهنده‌ی تمایل اپل به استفاده از جست‌وجوگر این شرکت برای اجرای برنامه‌های مختلف است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.