تلفن همراه

گوشی

November 16, 2022
17:14 چهارشنبه، 25ام آبانماه 1401
کد خبر: 140507

قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای برای سری آیفون 14 فعال شد

از امروز کاربران در ایالات متحده و کانادا می‌توانند از طریق ماهواره و سری آیفون 14، پیام اضطراری ارسال کنند.
اپل به‌طور رسمی اعلام کرده که از امروز، قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای در اختیار کاربران گوشی‌های سری آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا قرار می‌گیرد. ماه آینده میلادی کاربران در کشورهای فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا به این ویژگی دسترسی پیدا خواهند کرد.
 
چندین ماه پیش اپل در مراسم معرفی سری آیفون 14 در سپتامبر، از ویژگی ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای پرده برداشت و از انتشار آن در ماه نوامبر خبر داد. چند روز پیش هم اپل گفت تا اواخر نوامبر این قابلیت از راه می‌رسد و حالا شروع به ارائه آن کرده است.
 
قابلیت ارسال پیام اضطراری ماهواره‌ای با آیفون 14
برای استفاده از این قابلیت، گوشی کاربران باید مجهز به سیستم‌عامل iOS 16.1 باشد. در حال حاضر این قابلیت تنها در اختیار کاربران در ایالات متحده و کانادا قرار گرفته، اما در ماه آینده میلادی کاربران در چهار کشور فرانسه، آلمان، ایرلند و بریتانیا هم می‌توانند آن را تجربه کنند.
این ویژگی برای دو سال اول به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داشت، بنابراین در آینده برای استفاده از آن باید هزینه بپردازید. علاوه بر این، استفاده از چنین قابلیتی نیاز به شرایط خاصی دارد.
 
برای ارسال پیام اضطراری از طریق ماهواره به وسیله گوشی‌های سری آیفون 14، باید شرایط ایده‌آل با دید مستقیم از آسمان و افق وجود داشته باشد. به گفته اپل، ارسال پیام در شرایط خوب، 15 ثانیه طول می‌کشد و اگر شرایط چندان مناسب نباشد، کاربر باید مدت زمان بیشتری منتظر باشد. در‌نهایت این قابلیت در زمانی که ارتباط سلولار یا وای‌فای در دسترس نیست، می‌تواند به کمک کاربران بیاید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.