اپلیکیشن

تلفن همراه

November 18, 2022
17:24 جمعه، 27ام آبانماه 1401
کد خبر: 140543

قابلیت ایجاد نظرسنجی واتس‌اپ در دسترس تمام کاربران قرار گرفت

علاوه بر این، واتس‌اپ در حال آزمایش ویژگی‌های جدیدی برای پیدا کردن کسب‌و‌کارهای محلی است.
قبلاً گزارش شده بود که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در حال کار روی ویژگی و قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد در چت‌های گروهی خود نظرسنجی ایجاد کنند. حالا این ویژگی رسماً در دسترس تمام کاربران جهان گرفته است و با دریافت آخرین نسخه برنامه به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، چند ویژگی جدید که به کاربران در پیدا‌کردن کسب‌و‌کارها کمک می‌کند نیز به این پلتفرم اضافه شده است.
 
نسخه پایدار اپلیکیشن واتس‌اپ اکنون دارای ویژگی نظرسنجی است که قبلاً فقط در نسخه بتا وجود داشت. با این وجود، اکنون در چت‌های گروهی و مکالمات شخصی کاربران می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. درباره عملکرد این ویژگی، تا 12 گزینه را می‌توان در آن گنجاند، به این معنی که یک نظرسنجی می‌تواند 12 پاسخ مختلف داشته باشد. همچنین ایجاد نظرسنجی فقط در صورتی امکان پذیر است که حداقل دو گزینه وجود داشته باشد.
در مقابل نیز کاربران در انتخاب تعداد گزینه‌های خود آزاد هستند و هیچ محدودیتی برای تغییر نیز وجود ندارد. بنابراین می‌توان گزینه انتخابی خود در نظرسنجی را تا قبل از پایان زمان آن، تغییر داد.
 
برای ایجاد نظرسنجی جدید، اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، از طریق دکمه «پیوست» (attachment) و اگر کاربران iOS هستید، از طریق آیکون «+» به گزینه Poll (نظرسنجی) دسترسی پیدا خواهید کرد که پس از انتخاب آن، می‌توانید سؤال خود را تایپ کرده و گزینه‌های مربوط به آن را ایجاد کنید.
 
ویژگی‌های جدید واتس‌اپ برای کسب‌و‌کارها
علاوه بر این، واتس‌اپ از ویژگی جدیدی تحت عنوان Directory نیز خبر داده که در دسترس کاربران برخی کشورها از جمله برزیل قرار گرفته است که از طریق آن می‌توانند کسب‌و‌کارهای محلی کوچک اطراف خود را جستجو کنند. همچنین ویژگی دیگری با نام Business Search نیز معرفی شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا کسب‌و‌کارها را براساس دسته‌بندی‌های خاص مانند بانکداری، غذا و نوشیدنی یا سفر و همچنین بر‌اساس نام آنها جستجو کنند.
 
این دو ویژگی به‌عنوان بخشی از تلاش‌های رو به رشد متا برای ایجاد حضور عمیق‌تر در حوزه تجارت الکترونیک معرفی و در دسترس قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.