سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 20, 2022
11:05 یکشنبه، 29ام آبانماه 1401
کد خبر: 140591

سخت‌افزارهای کاربردی در صنایع در ۱۲ حوزه فناورانه توسعه یافت

حوزه سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک از جمله حوزه های فناورانه‌ای است که طی سال های اخیر با استفاده از توان بومی و دانش تخصصی داخلی در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است.
عرصه‌ای که با حمایت‌های صورت گرفته در حال حاضر میزبان ۱ هزار و ۷۲۶ مجموعه دانش‌بنیان است و محصولات تولیدی آنها را به بازار داخلی رونق داده است. مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با حمایت از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش است تا کشور را از مزایای این تولیدات بهره‌مند کند.
 
در همین راستا از تولید محصولات باکیفیت ایران‌ساخت در ۱۲ حوزه فناورانه «سخت افزارهای الکترونیکی و رایانه ای»، «میکروالکترونیک »، «مدارهای الکترونیکی»، «تولید»، «انتقال»، «توزیع»، «ماشین‌های الکتریکی»، «الکترونیک قدرت»، «اندازه گیری و ابزاردقیق»، «سامانه های کنترل و اتوماسیون صنعتی»، «تجهیزات ارتباطی، مخابراتی، اویونیک و هوافضا» و «لیزر و فوتونیک» حمایت می کند.
 
حوزه سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک از جمله عرصه‌هایی است که از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها بهره‌مند شده و توسعه یافته است. حوزه‌ای که با استفاده از تولیدات در مرز دانش به بلوغ رسیده و نیاز بازار داخلی را پاسخ داده است. این اتفاق هم به کمک شرکت‌های دانش بنیان و خلاقی محقق شده که به این حوزه ها ورود کرده‌ و با تولید محصولات و ارائه خدمات مختلف، صنایع را از این تولیدات بهره‎‌مند کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.