رسانه‌های اجتماعی

November 20, 2022
18:42 یکشنبه، 29ام آبانماه 1401
کد خبر: 140623

دولت آمریکا در حال انجام تحقیقات پیرامون موضوع خرید توییتر توسط ایلان ماسک است

گزارشی تازه می‌گوید واشنگتن در حال بررسی این موضوع است که سرمایه‌گذاران خارجی چه‌قدر در دوران توییتر ایلان ماسک دسترسی دارند.
معامله 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر هنوز به تأیید دولت آمریکا نرسیده است. گزارشی تازه می‌گوید واشنگتن در حال بررسی این موضوع است که آیا سرمایه‌گذاران خارجی شریک ماسک به داده‌های خصوصی کاربران در این شبکه اجتماعی دسترسی دارند یا خیر.
 
به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه به ماجرا می‌گویند دولت آمریکا در حال کسب اطلاعات بیشتر پیرامون توافقات خصوصی ایلان ماسک با سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در معامله خرید توییتر است. از جمله این سرمایه‌گذاران می‌توان به «الولید بن طلال»، شاهزاده عربستان سعودی و نهاد سرمایه‌گذاری قطر اشاره کرد. افزون بر این، مراودات تجاری ماسک در اوکراین و چین هم از دیگر نگرانی‌های مسئولان دولت آمریکا اعلام شده‌اند.
 
چند روز پیش «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی (CFIUS) گفته بود که دلیلی برای آغاز تحقیقات پیرامون خرید توییتر وجود ندارد. با این حال، «جو بایدن» مدعی شده بود که با توجه به روابط ماسک با دیگر کشورها، بد نیست که نگاهی به این معامله شود.
 
توییتر ایلان ماسک از طرف نهادهای مختلف تحت نظر است
سناتور «کریس مورفی» هم از کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی آمریکا خواسته بود که سهم عربستان سعودی در مالکیت جدید توییتر را بررسی کند. او در واکنش به یلن گفته بود: «متوجه این تصمیم نمی‌شوم. CFIUS به وجود آمده که همین تراکنش‌ها را بررسی کند.» افزون بر این، گروهی از نمایندگان مجلس سنا مثل «الیزابت وارن»، «دیان فاینشتاین» و «اد مارکی» هم خواستار ورود کمیسبون تجارت فدرال (FTC) به پرونده توییتر شده بودند.
 
این نمایندگان در نامه خود از FTC خواسته بودند به بررسی این موضوع بپردازد که آیا توییتر تحت هدایت ماسک قوانین حفاظت از مصرف‌کنندگان را زیر پا گذاشته است یا خیر. این نامه به‌طور خاص به سرویس جدید توییتر بلو اشاره می‌کند که باعث به وجود آمدن موجی از اکانت‌های جعلی در این شبکه اجتماعی شده است.
 
به‌علاوه، این شرکت در سال 2011 توافقی را با کمیسیون تجارت فدرال امضا کرده بود که برخی معتقدند مدیریت جدید در صورت عدم تبعیت از آن، می‌تواند با میلیاردها دلار جریمه روبه‌رو شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.